З позначкою «біо»

Share on Facebook

 

Ринок екологічно чистої продукції в Росії росте разом з доходами населення.

 

202

Старий норматив  

Термінами «еко», «біо» та «органік» об'єднуються екологічно чисті товари, які виробляються, вирощуються і переробляються без допомоги штучних хімічних речовин і відповідно до екологічних стандартів. Всі органічні, біо-або екотовари проходять обов'язкову сертифікацію і позначаються спеціальним знаком сертифікуючого або контролюючого органу. Такий знак гарантує безпеку для здоров'я і навколишнього середовища, підтверджує достовірність і прозорість інформації про виробництво товарів.Зараз органічне сільське господарство практикується в 160 країнах. За даними 2010 року, продажі органічних продуктів харчування і напоїв у всьому світі досягли $ 59 млрд. У Росії ж, як зазначають експерти, зростання органічного сільського господарства стримується відсутністю правового регулювання, системи сертифікації, держдопомоги, а також слабкою освітою населення в питаннях якості продуктів.

Органічна бавовна

Тим не менше зараз екотовари продаються у всіх магазинах.«У наших гіпермаркетах представлені біопродукти, - розповідає директор із зовнішніх комунікацій одного з найбільших ретейлерів Росії Марія Курносова. - В даний час проходить тестування проект по створенню спеціального відділу з біотоварами у всіх наших гіпермаркетах. Сьогодні такі відділи присутні в багатьох магазинах Москви і регіонів, в них представлено близько 150 найменувань біотоваров, в тому числі чай, кава, олія, крупи, шоколад і багато іншого».Крім продуктів харчування на ринок виводять також одяг і білизну з органічної бавовни. Такі товари з'являються в магазинах світових брендів.

Їстівний пластилін

Ще один затребуваний сегмент екопродукції - товари для дітей.За словами PR-директора великої російської мережі магазинів дитячого одягу Єлизавети Тотунової, продукція з маркуванням «еко» широко представлена ​​у відділі дитячого харчування магазинів мережі. Також стабільним попитом користується органічне харчування - продукти без добавок.«Асортимент органічного харчування представлений досить широко в нашій торговельній мережі. Ми уважно стежимо за новинками, що з'являються в цьому сегменті, і готові задовольняти попит споживачів, - зазначає Єлизавета Тотунова. - Крім харчування останнім часом все більш популярними стають канцелярські товари для школи, створені на основі натуральних продуктів. Наприклад, клей на основі глюкози нешкідливий при попаданні на язик і функціональний: підходить для склеювання паперу, картону, текстилю; легко змивається і не має запаху. Все більшою популярністю останнім часом користуються фломастери з безпечними чорнилом на водній основі і кольорові крейди на бджолиному воску, які не кришаться, не бруднять руки і створені без будь-яких зайвих хімічних добавок. Великим попитом користуються також фарби на водній основі, які не токсичні і безпечні при контакті з ними. І все більше сучасних мам і тат воліють купувати своїм дітям пластилін, який не бруднить руки, стіни, підлогу, меблі та інші предмети. Він створений на основі їстівних продуктів і абсолютно безпечний, навіть якщо дитина проковтне його». 

Екоінтерес

Взагалі в російському ритейлі екопродукція з'явилася не так давно. І багато в чому це пов'язано з тим, що тема екології стає все більш популярною у всьому світі. Відповідно з'являється й інтерес з боку споживачів. «Органічне харчування популярне вже досить багато років, але акцентувати увагу на цій особливості виробники стали порівняно недавно, з урахуванням загального погіршення екологічної ситуації у світі та зростанням попиту на даний вид продукції», - підкреслює Єлизавета Тотунова. - Сьогодні екопродукція вже знайшла свого покупця в Росії і користується стабільним попитом».

Висока ціна

На думку Ганни Мішутіної, в умовах, коли майже половина роздрібного товарообігу в Росії припадає на продаж продуктів, міркувати про попит у Росії на екологічно чисту їжу - це деяке перебільшення.«Хоча, звичайно, в найбільш великих мегаполісах певні тренди подібного характеру, дійсно, можуть спостерігатися (найбільш капіталізована споживча аудиторія формує попит на подібні продукти), але в масштабах держави це вкрай вузька ніша, - заявляє аналітик. - Фактично цей ринок ще тільки потрібно буде сформувати. У тому числі в частині законодавчо-нормативної бази, що регламентує цей сегмент, яка в Росії поки практично відсутня. Але це, скоріше, фактор другорядний, основна причина відсутності ринку як такого - порівняно низький рівень життя. При поточних рівнях доходів масштабний попит на продукти високої цінової категорії важко уявити. А інший «цінник» для екологічної продукції в умовах глобального зростання вартості продовольства і розвитку на цьому тлі максимально ефективних і технологічних рішень в сільськогосподарському виробництві - в тому числі, звичайно, маю на увазі генетично модифіковану продукцію - просто неможливий».Єлизавета Тотунова також повідомляє, що відпускні ціни екологічно чисті продукти вище на 15-20%, оскільки їх виробництво є більш затратним процесом.Втім, зацікавленим покупцям надають можливість не розоритися на своїй тязі до екопродукції.«У партнерстві з виробниками та постачальниками ми проводимо в магазинах мережі промоакції, в рамках яких цю продукцію можливо придбати за спеціальними цінами», - повідомляє Єлизавета Тотунова. - Також випускаємо біопродукти під власною торговою маркою, в російських магазинах мережі вони також представлені, що дозволяє зробити біотовари більш доступними для російського споживача в плані ціни».Якщо раніше біотовари були представлені тільки в спецмагазинах, бутіках, то зараз вони з'являються і в великих гіпермаркетах. Ринок біопродуктів в Росії активно розвивається, і з кожним роком він ставатиме все більшим, наздоганяючи європейські країни і США. І ритейлери продуктів планують розвивати цей напрям дуже активно.

ДОВІДКА

Звичайний бавовна є одним з найбільш токсичних культур на планеті. Бавовна займає близько 2,5% оброблюваної землі в світі, для його вирощування використовується 16% інсектицидів від світового обсягу. Це більше, ніж для будь-якої іншої сільгоспкультури. Хімікати, використовувані в переробці бавовни, забруднюють повітря та поверхневі води. Органічниа бавовна вирощена без використання яких-небудь синтетичних сільськогосподарських хімікатів, добрив чи пестицидів, а також ГМО. Для нього використовуються тільки натуральні барвники. Земля, на якій вирощуються екологічні продукти харчування або волокна (бавовна, льон), повинна бути вільною від хімічних добавок, пестицидів протягом трьох років. Для боротьби з бур'янами і шкідниками застосовуються тільки механічні способи, наприклад, використовуються хижі комахи для боротьби зі шкідниками.При виробництві продуктів тваринного походження (яйця, молочні продукти і м'ясо) птахам і тваринам не дають антибіотики і гормони росту.Органічна косметика проводиться без використання штучних барвників, консервантів, емульгаторів, ароматизаторів, фосфатів, хлору, ГМО та є повністю біорозкладною. Для такої косметики відбирається сировина виключно органічного походження.

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: