Метью Джон, член міжнародного Правління IFOAM: "Я так думаю" (ORGANIC UA, 11-12(21) '2011)

Друк
Share on Facebook

4

Метью Джон – співзасновник та директор індійської громадської організації «Keystone Foundation», яка працює з невеликими племінними общинами Нілгірі, що виживають лише завдяки такій лісовій продукції, як мед, допомагаючи їм продати власні продукти. Проект пана Джона знайомить племена зі звичаями сучасного капіталістичного ринку. Організація продає продукцію племен через мережу власних крамничок: окрім меду, тут продають каву, спеції, бджолиний віск.

Маючи досвід роботи у сільському господарстві та знання стосовно адміністрування розвитку сільської місцевості, Метью Джон активно працює над розвитком органічного виробництва та органічної сертифікації для окремих дрібних фермерів. З цією метою, маючи членство у Комітеті з системи колективної сертифікації (PGS) при IFOAM, він запроваджує альтернативну систему сертифікації PGS у масштабах Індії. Пан Джон також бере участь у Індійському форумі чесної торгівлі (fair trade). У жовтні 2011 р. був обраний до ради директорів IFOAM.

 

За останні кілька років популярність органічного сільського господарства та органічної продукції в Індії значно зросла. Споживачі все частіше запитують у магазинах органічні продукти, своєю чергою, фермери активно переходять на органічні методи господарювання, трейдери також шукають нові можливості. Скандальні випадки з наявністю пестицидів у харчах та спробами впровадження генетично модифікованих продуктів харчування винесли проблеми зі здоров’ям населення на перший план, що й отримало своє віддзеркалення у подальшому виборі споживачів. І все ж розвиток органічного сектора – непросте завдання, враховуючи той факт, що підтримка з боку держави та консультаційні послуги практично відсутні. Незважаючи на це, внутрішній ринок органічних продуктів таки повільно зростає.

Органічне сільське господарство насправді має набагато більше переваг, ніж просто постачання безпечних та здорових продуктів харчування. В Індії майже половина населення (понад 600 млн) живе у сільській місцевості. Органічне сільське господарство забезпечує їм продовольчу безпеку та демонструє свої права на землю. Аби органік став свідомим вибором для фермерів, необхідно докладати постійних немалих зусиль у бік його популяризації.

Як споживачі, ми маємо рухатися назустріч таким змінам та підтримати виробників, переосмисливши наші уявлення про «нормальну дієту». Якими діями ми можемо стимулювати зростання органічного виробництва? Якщо споживачі проголосують власними грошима за розвиток органічного сектора, це дасть поштовх мільйонам фермерів продовжувати займатися органічним агровиробництвом, що сприятиме розвитку органічного сектора у більш глобальному розумінні, як-то захист навколишнього середовища, збереження місцевих традицій сільського господарства, покращення життя сільських громад та подолання голоду.

Нещодавно уряд Індії прийняв кілька позитивних для органічного сектора рішень, що стало поштовхом до створення та впровадження колективної системи гарантування якості органічної продукції (PGS), заснованої на довірі та активній співпраці фермерів і споживачів. Така система сертифікації підвищує поінформованість споживачів, стимулює розвиток місцевих органічних ринків збуту, поліпшує доступ дрібних фермерів на органічні ринки, дає можливість здійснення колективної сертифікації.

Будемо сподіватися, що вже незабаром органічне сільське господарство стане справжнім глобальним світовим рухом у боротьбі за краще життя на нашій єдиній планеті, де ми маємо жити.

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: