Органічний бавовник: особливості виробництва та огляд ринку

Share on Facebook

 

З усіх органічних волокон органічна бавовна є однією з найпопулярніших. Органічний бавовник вирощується без застосування токсичних речовин з мінімальним впливом на навколишнє середовище. Органічне виробництво сприяє збереженню і поширенню біорізноманіття та відновлення біологічних циклів, а також не загрожує життю і здоров’ю людей.


органічна бавовна

ВИРОБНИЦТВО ОРГАНІЧНОЇ БАВОВНИ

Виробництво органічного бавовнику складає лише 1,1% від загального світового виробництва бавовни. Органічний бавовник вирощують близько 275 тис. фермерів з 35 країн світу, займаючи площу 461 тис. га. Найбільшими виробниками є Індія, Туреччина, Сирія, Танзанія, Китай, США, Уганда, Перу, Єгипет і Буркіна-Фасо. 81% світової органічної бавовни (195 тис. тонн) виробляє Індія.Системне зростання виробництва відслідковується у Танзанії, Малі, Єгипті, Беніні, Бразилії та країнах Центральної Азії. Киргизстан і Таджикистан показують чудові результати: у найближчому майбутньому Киргизстан може ввійти до топ-10 виробників органічного бавовнику.

Об’єми світового виробництва бавовнику, тонн

 

ЧОМУ «ЗА» ОРГАНІЧНЕ ВИРОБНИЦТВО?

Органічне

Конвенційне

  • - Не потребує застосування хімічних токсичних речовин (добрив, інсектицидів) завдяки зміцненню природного захисту екосистеми.
  • - Забезпечується довгострокова профілактика шкідників і хвороб через корисні посадки рослин-антагоністів та збереження біологічного різноманіття.
  • - Люди і тварини не піддаються впливу хімічних речовин.
  • - Хімічні відходи не забруднюють навколишнє середовище, поверхневі та підземні води.
  • - У текстильному виробництві не використовують токсичні відбілювачі, фарбники та пом’якшувачі.
  • - Готові тканини легко розкладаються у ґрунті, не забруднюючи і не отруюючи навколишнє середовище.
  • - Бавовник займає 2,5% світових сільгоспугідь, де використовують 16-25% світового виробництва інсектицидів.
  • - Токсичні відходи конвенційної текстильної промисловості займають 5% площі Землі. Щорічно на звалищах опиняється 1 млн тонн текстилю.
  • - 20% промислового забруднення водних ресурсів відбувається у результаті токсичних викидів текстильної промисловості. У 2009 р. у світі було витрачено 11 трильйонів літрів чистої води для виробництва 60 млн тонн тканини.
  • - Щороку світова текстильна промисловість використовує 1 трлн кВт/год., що складає 10% світового викиду вуглецю.

 

СВІТОВИЙ РИНОК ОРГАНІЧНОЇ БАВОВНИ

Незважаючи на економічний спад, більшість брендів залишається твердими прихильниками своїх сталих стратегій і програм. Об’єми глобальних роздрібних продажів органічного текстилю у 2011 р. склали 6,2 млрд дол., що на 20% більше за показники 2010 р., становлячи 5,16 млрд дол. Якщо 20% зростання ринку збережеться, то у 2012 р. об’єми ринку органічного волокна сягнуть 7,4 млрд дол.

  

Найбільші споживачі органічної бавовни (2010 р.):

  1. «H&M» (Швеція),
  2. «C&A» (Бельгія),
  3. «Nike, Inc.» (США),
  4. «Zara» (Іспанія),
  5. «Adidas» (Німеччина),
  6. «Greensource» (США),
  7. «Anvil Knitwear» (США),
  8. «Target» (США),
  9. «Disney Consumer Products» (США),
  10. «Otto Group» (Німеччина).

 

Які товари виготовляють з органічної бавовни?

Засоби особистої гігієни (серветки, ватні диски, ватні палички тощо),

засоби домашнього затишку (рушники, постільна білизна, ковдри тощо),

дитячі товари (підгузки, іграшки),

одяг (повсякденний, домашній, спортивний, спідня білизна),

канцелярські товари (зошити, нотатники, офісний папір тощо),

харчові продукти (рослинна олія). 

 

Найкращі марки екологічного одягу

 

1. «H&M»

Шведський бренд одягу «H&M» – найбільший світовий споживач органічної бавовни. У 2010 р. компанія придбала більше 15 тис. тонн органічного бавовнику. Вже до 2020 р. «H&M» має намір перейти на 100% виробництво одягу лише зі сталих матеріалів (органічний бавовник, органічний льон та коноплі). Свою першу 100% екологічну колекцію «The Garden Collection» компанія випустила у 2010 р., слідом за якою вийшла нова колекція одягу «Conscious Collection» для жінок, чоловіків та дітей з органічної бавовни, органічного льону та вторинного поліестеру і целюлози.

 

2. «LEVI’S»

Виробник оригінальних синіх джинсів, компанія «Levi Strauss & Со» стала новатором у створенні екологічної джинсової тканини, використовуючи органічну бавовну та натуральний барвник індиго. Перша колекція 100% органічних джинсів для жінок та чоловіків вийшла у світ у 2006 р. Окрім органічної джинси, виробники використовували фурнітуру з природних матеріалів: кнопки з кокосової шкаралупи та нецинковані металеві блискавки. У 2007 р. компанія «Levi’s» запустила нову екологічну лінію джинсів «Waterless Jeans». На виробництво джинсів для цієї колекції витрачається у середньому на 28% менше води, що ще більше наближає відому марку до «зелених» стандартів.

 

3. «NIKE»

З 1993 р. в компанії «Nike» діє програма повторного використання взуття «Reuse-A-Shoe», що передбачає переробку спортивного взуття, зібраного з усього світу, в спеціальних центрах. Тут взуття, що вийшло з ужитку, подрібнюється у дрібні гранули, які використовують для спорудження покриття бігових доріжок, тенісних кортів і баскетбольних майданчиків. У 2008 р. компанія «Nike» презентувала колекцію «Considered Design» – лінію одягу та взуття, що вироблені без токсичних матеріалів з мінімальним впливом на навколишнє середовище. До 2020 р. компанія обіцяє скоротити свої відходи на 17% і збільшити на 20% кількість екологічно чистих матеріалів у своєму виробництві.

 

4. «MARKS & SPENCER»

Британська компанія «M&S» уже давно здійснює довготривалу кампанію відмови від поліестеру на користь більш екологічного і безпечного вторинного поліетилену. До того ж у 2008 р. стартувала популярна серед британців програма утилізації старого одягу «Oxfam Clothes Exchange», згідно з якою кожен покупець, що віддав непотрібну річ, отримував дисконтний ваучер на 5 фунтів на наступну покупку. У 2009 р. «M&S» разом із брендом «Eco-Boudoir» запустили колекцію органічної нижньої білизни з органічної бавовни, шовку та джерсі.

 

5. «GAP»

Міжнародна компанія «GAP» розпочала свою «зелену» діяльність у 2007 р., коли в США почали продаватись чоловічі футболки із 100% органічної бавовни. У 2008 р. компанія запустила також колекцію органічних джинсів та повністю переглянула свою політику щодо упаковки, замінивши поліетиленові пакети вторинними паперовими.

 

Цю та інші статті читайте на сторінках Всеукраїнського органік журналу "ORGANIC UA" 03-05 (23)' 2012

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: