Хто стоїть за великими органічними брендами?

Share on Facebook

 

Прозорість органічних брендів – один з важливих аспектів органічного ринку. Американські дослідники з Мічіганського державного університету (США) у ході проведеної  кампанії з’ясували, що значну частку органічного продовольчого ринку США захопили такі мега-корпорації, як «Coca-Cola», «Hain Celestial», «Pepsi-Cola», «Heinz», «Kraft», «Kellog» та «Dean Foods», практично не залишивши простору для розвитку насправді дрібних органічних компаній.


17

Промислові гіганти володіють кількома органічними та сталими брендами продовольчих продуктів, одночасно займаючись знищенням навколишнього середовища та перекреслюючи поняття здорового харчування, а також не нехтуючи промисловими, генетично модифікованими та конвенційними практиками сільського господарства. Очевидно, що основна мета таких компаній – чистий прибуток без жодних підтекстів. У той час, як вони заробляють на органіку 30 млрд дол. на рік, дрібний і насправді органічний бізнес, який живе ідеєю збереження навколишнього середовища та виробництва здорових харчів, залишається на межі виживання.

За останнє десятиліття органічна харчова промисловість стала доволі прибутковою для великого бізнесу. Великі корпорації скуповують невеличкі сталі й органічні компанії та ховають свою суть за «селянськими» екологічними лейблами, як наприклад «Health Valley» і «Walnut Acres». Але ще гірше, що після такого поглинання погіршується якість кінцевої продукції. Наприклад, конгломерат «Dean Foods» у 2002 р. викупив бренд «Silk Soymilk» і відразу ж скоротив використання сталих інгредієнтів у переробці. У 2004 р. ця ж корпорація купила бренд «Horizon Organic» і незабаром почала закуповувати молочну сировину на великих промислових фермах. Таким чином, високий попит на органічні продукти у деякому сенсі несе загрозу всій органічній галузі, оскільки приваблює своєю прибутковістю жадібні великі корпорації.

Ще більше жахає американських споживачів той факт, що управлінський апарат комітету з розробки національних органічних стандартів США контролюють представники великого бізнесу, які відстоюють інтереси зовсім не споживачів. Саме цей комітет регулює органічний сектор і безпосередньо приймає рішення щодо того, чи може той чи інший інгредієнт бути включений до списку дозволених інгредієнтів для використання в сертифікованому органічному виробництві.

Дійсність така, що незалежних на 100% органічних компаній залишилось небагато, серед них – «Organic Valley», «Eden Foods», «Nature’s Path», «Cedarlane» та ще кілька. Тому американські споживачі не повністю довіряють урядовцям через відсутність прозорості та впевненості у безпеці продовольчої галузі в цілому. Свідомі споживачі закликають підтримувати маленькі незалежні органічні компанії, купуючи продукцію безпосередньо з дрібних місцевих ферм і бойкотуючи «великий» органічний бізнес своїми гаманцями.

 

Цю та інші статті читайте на сторінках Всеукраїнського органік журналу "ORGANIC UA" 03-05 (27)' 2013

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: