Кому в Україні вигідні псевдоорганічні продукти? Названо найкращих у сертифікованому органічному секторі!

Share on Facebook

 

Експортно-імпортні операції ніколи не були простими, супроводжуючись оформленням низки офіційних паперів, що підтверджують відповідні характеристики продукції з одного боку, а з іншого – створюють технічні бар’єри в торгівлі.


35

14 грудня 2011 р. в інформагенції «УНІАН» Федерація органічного руху України провела прес-конференцію на тему «Псевдо-органік чи сертифікований органік? Імена, факти, коментарі» за участю Голови Правління ФОРУ Євгена Милованова, наукового керівника центру «Полтава-Органік» Павла Писаренка та координатора проектів асоціації «Чиста Флора» Тараса Лялика.

Незважаючи на те, що органічне виробництво в Україні розвивається з 1990-х рр., виробництво і товарообіг органічних продуктів до цього часу ще законодавчо неврегульовані. В умовах відсутності законів частішають випадки, коли виробники починають на власний розсуд називати свою продукцію «органічна», «біо» або «еко», не пройшовши обов’язкової сертифікації та не отримавши органічного сертифіката. Саме така нечесна практика підриває не лише довіру споживачів до справжніх органічних виробників та органічної продукції загалом, а також довіру споживача до роздрібної мережі як оператора, що має надавати повну, вичерпну інформацію про продукт. Це може стати перепоною на шляху до розвитку органічного ринку в Україні.

Зокрема, варто звернути увагу, що в українських супермаркетах почали реалізовуватися псевдоорганічні продукти, етикетки яких безпідставно містять органічне маркування та логотип органічного сільського господарства ЄС. Наприклад, молочні продукти ФГ «Семеро козенят» (Київська обл., Таращанський р-н, хутір Маковецький), молочні, м’ясні та інші продукти ФГ «Байрон Агро» під їхньою маркою «Вілла Роз» (Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н, с. Стовп’яги), яйця ТМ «Ясенсвіт» тощо.

Не виключено, що згадані продукти мають не найгіршу якість та виготовлені з натуральних інгредієнтів. Однак позиціонування таких продуктів на полицях магазинів як органічних є, як мінімум, неповагою до споживача. Хоча в Україні ще немає законодавства, яке б регулювало діяльність в органічному секторі, некоректно використовувати недозволені методи для просування своєї продукції на внутрішньому ринку, якщо у майбутньому ми хочемо отримати визнання у світі.

Незважаючи на частку негативу, позитивного в розвитку органічного руху в Україні значно більше. Останнім часом ринок споживання сертифікованих органічних продуктів України демонструє постійне зростання. Спостерігається й активізація серед виробників, які прагнуть задовольнити високий попит населення на безпечні сертифіковані органічні продукти. Під час згаданої прес-конференції її учасники підвели підсумки розвитку органічного руху в Україні у 2011 р. За результатами діяльності найкращі виробники, переробники, торгові марки та інші активні учасники органічного руху України були нагороджені почесними дипломами конкурсу «ОРГАНІК-2011». За визнанням конкурсної комісії дипломи отримали переможці в таких номінаціях:

- найкраще підприємство-виробник сертифікованої органічної продукції рослинництва – ПП «АГРОЕКОЛОГІЯ» (Полтавська обл.);

- найкраще підприємство-виробник сертифікованої органічної продукції тваринництва – ПрАТ «ЕТНОПРОДУКТ» (Чернігівська обл.);

- найкраще підприємство-оператор збуту дикоросів відповідно до органічних стандартів  –  СОК «ЧИСТА ФЛОРА» (Івано-Франківська обл.);

- найкраще підприємство-переробник сертифікованої органічної продукції –  ТОВ «ФАБРИКА БАКАЛЕЙНИХ ПРОДУКТІВ» (Київська обл.);

- найкраща регіональна підтримка органічного руху України – ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ;

- найкраща торгова марка сертифікованої органічної продукції – «ПАН ЕКО»;

- найкраща роздрібна мережа, що торгує органічними продуктами – МЕРЕЖА СУПЕРМАРКЕТІВ «GOOD WINE».

 

Смакуймо найкращі справжні сертифіковані українські органічні продукти! Стережіться «псевдо-продуктів»! Запитуйте у продавця оригінал органічного сертифіката!

 

Цю та інші статті читайте на сторінках Всеукраїнського органік журналу "ORGANIC UA" 01-02 (22)' 2012

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: