Новини та тренди швейцарського органічного ринку

Share on Facebook

 

87У 2008 р. обіг органічних продуктів у Швейцарії збільшився на 11,2% (1,44 млрд. швейцарських фр.). Для порівняння: традиційний ринок харчових продуктів збільшився лише на 5,6%. Близько 75% органічної продукції у 2008 р. пройшло через прилавки супермаркетів Coop (доля ринку 50%, 722 млн. фр.) та Migros (доля ринку 24%, 345 млн. фр.). Сильний ріст пережили представники прямого продажу - 17% (доля ринку 5,1%, 73 млн. фр.) та представники спеціалізованого продажу органічної продукції -  13% (доля ринку 15,6%, 225 млн. фр.). Власники дискаунтерів зайнялись торгівлею органічними продуктами і розвиваються на високому рівні. Вони досягли обігу органічної продукції в 7 млн. шв.фр.
Органічна свіжа продукція завжди найулюбленіша
Давайте поближче роздивимось результати торгівлі (виключаючи спеціалізовану та пряму торгівлю) і побачимо, що особливо збільшився продаж органічних фруктів, м’яса і молочних продуктів. Детально ріст можна простежити в наступній таблиці:


Обіг, млн. фр.Доля ринку, %Ріст в 2008 р.  порівняно з 2007р., %
Свіжі продукти загалом694,26,1+ 9.8%
Органічні овочі130,6   
10+ 2,5%
Органічні фрукти85,86,5+ 28%
Органічні яйця39,516,1+ 12,4%
Органічне м’ясо70,31,7+ 18,9%
Молочні продукти (молоко, йогурт, сир)166,28,4+ 12,4%
Органічний сир66,74,9+ 3,5%
Органічний хліб135,215,5+ 3%

Виробники: практично постійні
В 2008 р. працювало 5589 сільськогосподарських підприємств за директивою Біо Свісс, відповідно сертифіковані Knospe-підприємства. Це на 62 менше, ніж попереднього року, і складає 10,7% всіх швейцарських підприємств. До сертифікованих Knospe-підприємств відносяться також 522 органічні двори, які працюють після державного адміністративного розпорядження. Звідси виникає загальна кількість 6111 органічних підприємств. Це складає 11,9% всіх господарств. Їх частка у порівнянні з попереднім роком трохи збільшилась (+0,6%).
Загальна площа органічних земель залишилась без змін приблизно 121 000 га, що становить 11,4% від загальної площі сільськогосподарських угідь. З них 112 000 га використовуються  Knospe-сертифікованими органічними підприємствами і 9000 органічними підприємствами адміністративного розпорядження.
Новим органічним підприємствам потрібна земля!
Відмінні показники збуту минулого року привели знову до поодиноких проблем з поставками. Наприклад, органічні яйця, в т.ч напередодні Великодня, - тимчасово дефіцит. Не вистачає органічних зернових, а органічні фрукти, овочі, ягоди, зелень, ріпакову олію та картоплю без проблем можна було б продавати більше. Тому: нові органічні виробники потребують землі! На ринку легко помістилися б ще сотня органічних підприємств. Все більше поширюються бажання селян та селянок перейти на органічне виробництво і Біо Свісс хоче надати для цього основу. Разом з Швейцарським НДІ «Агроскоп» Біо Свісс проводить цього року дослідження. Ціль даного дослідження є пошук нових підприємств для органічного виробництва. Рішення вони шукають разом з Дослідним інститутом органічного сільського господарства ФіБЛ та іншими партнерами.
Багато західноєвропейських країн поставили собі амбіційні цілі: Австрія прагне перевести на органічне виробництво 20% загальної площі сільськогосподарських земель у 2010 р. Франція встановила ціль - до 2012 р. забезпечити наявність 20% органічної продукції в державних їдальнях. Німеччина прагне зробити органічними 20% сільськогосподарських земель. Голландія планує щорічно збільшувати площу органічних земель на 5%.
Органік та криза
Розмір світової фінансової кризи не позначився в Швейцарії на розвитку органічного виробництва. Міжнародні експерти одноголосні: органічна продукція вже давно стала загальноприйнятим харчовим продуктом. Дослідження також показують: хто хоч раз купує органічні продукти, той залишається їм вірним. Виходячи з цього, Біо Свісс прогнозує, що попит на органічну продукцію залишатиметься високим. З іншого боку, зрозуміло, що споживання харчових продуктів дуже залежить від сімейного бюджету. Тобто після покращення економічної ситуації та положення на ринку праці, ці фактори також можуть мати впив на збут органічної продукції.
Untitled
Рис. 1        Ріст швейцарського органічного ринку, 1995-2008 рр.
Джерело: Біо Свісс, www.biosuisse.ch та Coop www.coop.ch

Untitled1













 

 

Рис. 2         Ріст шляхів збуту швейцарського органічного ринку, 1995-2008 рр.
Джерело: Біо Свісс, www.biosuisse.ch та Coop www.coop.ch

 

 

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу  "ORGANIC UA" 04 (07)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: