Уганда: впевненість жінок-фермерів зростає

Share on Facebook

 

«Навчаючи жінку, ви виховуєте націю». Це прислів’я доречне для африканських жінок, які прагнуть здобути ті ж права, що й чоловіки. Вони впевнені, що якщо чоловіки можуть бути успішними, то жінки тим паче можуть мати такі ж досягнення.


В Уганді, де ще кілька років тому і не мріяли про успіх, активно набирає обертів розвиток органічного сільського господарства. Нині компанія «BioFresh» займається експортом сертифікованих органічних фруктів і овочів з Уганди до ЄС, купуючи їх у фермерів за преміальною ціною, що на 50-100% перевищує ринкову. Як результат – покращення фінансового стану фермерів, підвищення їх морального духу та впевненості у собі. Компанія також виплачує фермерам щорічні бонуси для розвитку громади та підвищення соціальних стандартів, а також надає безкоштовне навчання веденню органічного сільського господарства та охорони навколишнього середовища. Особливої популярності цей метод господарювання набув серед жінок.

«Ще на початку розвитку органічного сектора лише 5% із 50 фермерів були жінками та мали власну землю. Нині маємо 15% жінок із 202 зареєстрованих фермерів. Ми прагнемо бачити жінок успішними завдяки веденню органічного виробництва», – повідомляє Соня Мвадіме, директор компанії «BioFresh».
Мабл Нсереко, 25-річна фермерка, яка вирощує органічні ананаси, бідкається, що так пізно почала займатися органічним виробництвом. Якби така компанія як «BioFresh» з’явилася раніше, вона б і не знала, що таке бідність.
«У 2003 р. ми почали займатися вирощуванням ананасів на площі близько 1 га. Відтоді я вже змогла купити 3 корови, 10 поросят і збудувати новий будинок. Четверо моїх дітей почали ходити до школи, вони мають усе необхідне для здорового життя», – розповідає Мабл.
Сім’я Кабоггоза також займається органічним сільським господарством. Розпочавши цей бізнес, вони отримали достатньо коштів на ремонт свого будинку, задоволення основних особистих потреб, оплату навчання дітей у школі. Крім того, вони отримали можливість узяти безвідсоткову позику, необхідні ресурси та достатню кількість води від компанії «BioFresh».
«Для виконання домашніх робіт, необхідно багато води, – підкреслює Соня Мвадіме, – яка є у дефіциті в Уганді. Тому від цього проекту жінки отримали безпосередню вигоду».
Незважаючи на перераховані вище переваги, існує низка проблем, що стоять перед органічними фермерами у центральній частині Уганди.
«Одна з найбільших проблем серед органічних фермерів – необхідність чекати від 1 до 3 років перехідного періоду, перш ніж почати отримувати преміальну ціну за органічний продукт. Саме протягом цього періоду деякі фермери не витримують», – пояснює пані Мвадіме.
Проте будь-які труднощі не перешкоджають фермерам виробляти достатньо продукції для зовнішнього та внутрішнього споживання. 70% органічної продукції з Уганди купують місцеві бізнесмени, торговці з Кенії та Південного Судану. І це ще не межа! Попит на органічну продукцію постійно зростає. Тому планується розширення експорту до країн ЄС та інших сусідніх африканських країн.
З упевненістю можна стверджувати, що органічне агровиробництво вплинуло на поліпшення умов життя жінок. Це робить їх незалежними та задоволеними.

 

 

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу  "ORGANIC UA" 04 (07)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: