Як успішно торгувати органіком у Швейцарії. Німецький досвід

Share on Facebook

 

Для адептів здорового способу життя швейцарська торговельна мережа Migros спільно з німецькою компанією Alnatura відкрила супермаркет органічних продуктів у Цюріху. Якщо він прийде до снаги населенню, ще більша біо-експансія захопить всю країну.

 

221

Уже місяць в Хеннге, в декількох кілометрах від центру Цюріха, працює супермаркет Alnatura-Migros. Серед його покупців - і юні фанати захисту навколишнього середовища, і літні адепти здорової їжі. Елегантна літня дама з сумкою, з якої з цікавістю принюхується до всього маленька собачка, розповіла для газети Le Temps, що приїхала сюди ... спеціально заради своєї вихованки. «Ліберті півтора року, у неї слабкий шлунок. Зазвичай я даю їй воду марки Lauretana. Правда, цієї води тут немає, але я вибрала іншу, за ціною 1,40 франків за літр - вона має бути пристойної якості». Які ще плюси знайшла ця вимоглива клієнтка у спеціалізованому органічному супермаркеті? «Всі товари розташовані в одному місці, це практично. Я не люблю великі магазини і не купую великі порції, тому що живу одна. Цей новий магазин може поміняти мої звички, я тільки буду, як і раніше, купувати пральний порошок в Coop, а інші покупки можу робити тут», - пояснила вона.

 

Незважаючи на відносно невелику, за швейцарськими мірками, площу, 460 кв.метрів, магазин не перевантажений: він вміщує асортимент з 5000 товарів в невеликих кількостях - для порівняння, в популярному німецькому магазині Aldi, який в два рази більший, продається 700 найменувань товарів, а в сусідньому Denner - 1500.

 

Відмітна якість покупців - уважний інтерес, з яким вони читають написи на етикетках. «Ми спеціально приїхали з Вінтертур, щоб побачити, що тут продають. Ми майже повністю вегетаріанці, тому повинні відповідально підходити до вибору продуктів харчування, - наводить Le Temps слова літньої пари. - Зазвичай ми робимо покупки в Констанці, в магазині Alnatura, ціни там трохи нижчі, ніж тут. Але цей магазин розташований в Цюріху ».

 

У новому органічному супермаракті панує порядок, як в японських магазинах, - відзначає газета. Зліва від входу розкладені фрукти - близько сорока найменувань. Яблука коштують 5,60 франків за кілограм, така ж ціна на екзотичні ананаси. Навпроти входу - кілька десятків видів сирів та хлібобулочні вироби. У середині магазину - ще чотири райони різноманітних продуктів харчування, великий вибір сортів кави та чаю. Асортимент на 10% складається з власних продуктів Migros, на 20% - з товарів марки Alnatura, а інші - це суміш марок, що виробляють «органік», швейцарських та іноземних. Фрукти, овочі та молочні продукти здебільшого швейцарського виробництва.

 

Біля витоків створення цього біо-супермаркету стоїть Гетц Рен, підприємець, вже тридцять років успішно відкриває у Німеччині магазини органічних продуктів Alnatura. Управляє магазином в Хенгге Цюріхське керівництво Migros, яке віддає Alnatura певну частину виручки. Таким чином, «помаранчевий гігант» (так, через колір, швейцарці прозвали свою найбільшу торгову мережу) отримує користь з досвіду німецьких колег у роботі з «органік», додаючи до них свої можливості по організації торгівлі та доставки.

 

За словами Рольфа Фукса, спікера відділення Migros у Цюріху, це місто має значний потенціал для відкриття ще декількох біо-супермаркетів. Попит на органічні продукти зростає принаймні на 6-7% в рік, тобто, більше, ніж на товари роздрібної торгівлі. Конкурент Migros, торговельна мережа Coop, вже давно і успішно діє на біоринку, що дозволило їй за останні кілька років рости набагато швидше, ніж це робить «помаранчевий гігант». Зі своїм прибутком 700 000 000 франків на рік Coop обігнав Migros, який заробив у 2011 році «лише» 435 000 000 франків.

 

Гетц Ренн теж переконаний, що у «органік» у Швейцарії великий потенціал. «У роздрібній торгівлі органічні продукти займають 7-8%, і ця пропорція тут майже в два рази більше, ніж у Німеччині, але в ідеалі вона здатна досягти 70-80%. Біопродукти не повинні бути наддорогими, якщо вони розраховані на широкі верстви населення», - заявив він нещодавно газеті Tages-Anzeiger.

 

Торгова мережа Alnatura, створена в Німеччині в 1984 р., через рік збільшила свій прибуток на 10%, а в 2011 р. він зріс на 16%, до 560 млн. франків - тоді як роздрібна торгівля в цілому залишилася практично на колишньому рівні. Зараз у Німеччині налічується 70 магазинів цієї марки.

 

Чи перетвориться Alhambra-Migros у новий швейцарський бренд, сказати поки не можна, нова концепція повинна пройти випробування. У випадку, якщо її добре приймуть покупці в Цюріху, аналогічні магазини відкриються в Романдській Швейцарії і на всій території країни. Приміром Migros можуть наслідувати й інші швейцарські підприємці, зацікавлені в продажу товарів з позначкою «органік» - вони зможуть об'єднуватися з зарубіжними спеціалізованими торговельними мережами, розширюючи перелік органічних продуктів з різних країн, в т.ч. і з України.

Добавьтe Ваш комментарий

Ваше имя (псевдоним):
Ваш адрес почты:
Комментарий: