Всеукраїнська громадська організація «Жива планета» приєдналася до Хартії «Чесна торгівля та конкуренція» на захист інтересів споживачів та добросовісних виробників від нечесної конкуренції

Share on Facebook

 




Сьогодні, громадські організації захисту прав споживачів, асоціації виробників, екологів, правників та експертів у сфері безпеки, якості та органічного виробництва об’єдналися з метою підтримки органів державної влади на захист інтересів споживачів та добросовісних виробників від нечесної конкуренції шляхом виявлення та сприяння притягнення до відповідальності виробників, які порушують вимоги законодавства України стосовно маркування та реклами продукції шляхом укладання та підписання Хартії «Чесна торгівля та конкуренція».

127Сторони, підписавши Хартію домовились брати участь у налагодженні системного громадського контролю відповідності товарів та послуг відносно заснованих до них маркувань і декларацій та сприяти підвищенню ефективності взаємодії між громадськими організаціями, державними органами, виробниками та споживачами за цим напрямом діяльності.

Олег Самчишин, президент Української асоціації споживачів, «Маркування є єдиною мовою спілкування споживача та виробника, але в нашій державі це ахіллесова п’ята. Споживач зовсім незахищений, державний контроль за обігом продукції на ринку України, який повинні здійснювати державні органи влади в межах своєї компетенції, малоефективний. Тому необхідно направити спільні зусилля громадських організацій на створення режиму найбільшого сприяння споживачу для вибору продукції з покращеними якісними та екологічними характеристиками»

Євгеній Милованов, голова правління Федерації органічного руху України, «Українська органічна продукція проходить сертифікацію відповідно до європейських стандартів, що досить складно та дорого. Проблема в тому, що в Україні відсутнє законодавство щодо органічного виробництва. Відповідний Закон, прийнятий Верховною Радою України був відхилений Президентом та на даний час знаходиться в стадії доопрацювання. Тим не менше, в останні роки на ринку з’явилось немало не сертифікованих продуктів, у маркуванні яких використовуються слова «органічний» з посиланням на стандарти міжнародних або європейських сертифікаційних систем. При чому вартість такої псевдо органічної продукції на 10-30% вища. Такі декларації вводять в оману споживача, дискредитують саме поняття «органічний продукт», та проносять шкоду тим підприємствам, які дійсно виростили сировину та виробили продукт вищої якості і довели це, сертифікував його»

Тетяна Шальман, голова Київського міського регіонального осередку Союзу споживачів України, головний редактор Всеукраїнської газети «Споживач інфо», «Це вже не перша спроба громадських організацій стати на захист споживача. Окрім взаємодії з державними контролюючими органами, нам слід приділити особливу увагу такому механізму як оприлюднення інформації про виробників які вводять в оману споживача відносно властивостей та якісних характеристик продукції шляхом застосування неперевірених декларації чи маркувань»

Петро Калита, президент Української асоціації якості, «Необхідно шукати баланс між споживачем та виробником. Оскільки споживач є головним інвестором ринку, потрібно змінювати свідомість людей, вчити їх свідомо вибирати товар і підтримувати таким чином добросовісних виробників. Ми повинні діяти разом і Хартія що підписана сьогодні є необхідними доповненням Української Хартії «За ділову досконалість та якість», яка діє вже майже 13 років та має безліч прихильників»

Іван Салій, голова наглядової ради Всеукраїнського союзу виробників будівельних матеріалів та виробів, «Всі громадські організації повинні на рівних правах вносити свою частку в діяльність, направлену на підвищення обізнаності споживача. Підробок на ринку безліч, державні органі контролю не захищають нас від неякісних товарів»

Світлана Берзіна, президент Всеукраїнської громадської організації «Жива планета», «В Україні існує законодавча база, необхідна для того, щоб не допустити на ринок неякісну продукцію та розвивати системи добровільної сертифікації. Проте наявність безлічі непідтверджених само декларацій виробника, які найчастіше є неправдивими, заставляє нас стати на захист і споживача, і добросовісних виробників екологічно сертифікованих товарів та послуг»

Олександр Бричко, виконавчий директор Асоціації українських виробників лакофарбової продукції, «Потрібно знайти баланс між проблемами нагодувати людей та проблемою забезпечення якості та безпечності продукції, а також консенсус між споживачем та виробником. Починати потрібно з інформування як споживача, так і виробника, а потім вимагати від бізнесу дотримання і законодавчих, і підвищених добровільних вимог відносно якості, екологічних переваг чи інших конкурентних характеристик продукції»

Станом на 07 березня 2012 року до Хартії приєдналися:

  • Українська асоціація споживачів;
  • Федерація органічного руху України;
  • Українська асоціація якості;
  • Союз споживачів України;
  • Всеукраїнська громадська організація «Жива планета»;
  • Громадський рух підтримки реформ президента України;
  • Міжнародна громадська організація «Всенародний контроль та захист»;
  • Спілка кооператорів та підприємців України;
  • Київський еколого-культурний центр;
  • Всеукраїнський союз виробників будівельних матеріалів та виробів;
  • Асоціація українських виробників лакофарбової продукції;
  • Громадський комітет національної безпеки України;
  • Всеукраїнська громадська організація «Комітет конституційно-правового контролю України»;
  • Всеукраїнська газета «Споживач інфо».

Секретаріат Хартії «Чесна торгівля та конкуренція»

Добавьтe Ваш комментарий

Ваше имя (псевдоним):
Ваш адрес почты:
Комментарий: