Прес-конференція "Псевдо-органік чи сертифікований органік? Імена, факти, коментарі"

Share on Facebook

 

14 грудня 2011 р. в Інформаційному агентстві "УНІАН" відбулася прес-конференція«Псевдо-органік чи сертифікований органік? Імена, факти, коментарі.». Її учасниками були:Голова Правління Федерації органічного руху України Євген Милованов, науковий керівник Центру «Полтава-Органік» Павло Писаренко, Координатор проектів Асоціації «Чиста Флора» Тарас Лялик.


002

Як відмітив Євген Милованов, сучасне органічне виробництво в Україні розвивається з 1990-х рр., однак, як не прикро це озвучувати, виробництво та товарообіг органічних продуктів до цього часу законодавчо не врегульовані, хоча спроби прийняти Закон «Про органічне виробництво» були неодноразовими. Проте, незважаючи на відсутність законодавства, більше 140 виробників органічної продукції на площі понад 270 тис. гектарів використовують органічні методи господарювання і сертифіковані як органічні у відповідності з вимогами діючого регулювання Європейського Союзу.

В умовах відсутності законодавства все більше виробників починають називати свою продукцію «органічна», «біо» або «еко». При цьому деякі з них не пройшли органічну сертифікацію і, як наслідок, не мають відповідного сертифікату. Саме така нечесна практика підриває не тільки довіру споживачів до справжніх органічних виробників та органічної продукції загалом, а також довіру споживача до роздрібної мережі як до оператора, що має надавати повну, вичерпну та таку, що відповідає дійсності, інформацію про продукт, що може стати перепоною на шляху до розвитку органічного ринку в Україні.

Тому необхідністю є обов’язкове наведення конкретних прикладів безпідставного використання терміну «органік» та європейського маркування деякими псевдо-органічними виробниками, які не пройшли необхідної сертифікації на відповідність правилам органічного виробництва, проте вже представлені з оманливими етикетками в деяких українських торгових мережах.

Зокрема, варто звернути увагу, що в українських супермаркетах почали реалізовуватися псевдо-органічні продукти:

- молочні продукти Фермерського господарства «Семеро козлят» (Київська область, Таращанський район, хутір Маковецький),

- різноманітні продукти Фермерського господарства «Байрон Агро» - домашня ферма «Вілла Роз» (Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Стовп’яги ),

- курячі яйця, молочні продукти та чаї деяких українських виробників

Можливо, згадані продукти навіть в певній мірі якісні та натуральні. Однак позиціонування даних продуктів на полицях магазинів як органічних є, як мінімум, неповагою до споживача. Хоч в Україні ще немає законодавства, яке б регулювало діяльність в органічній сфері, проте ми цивілізована країна. І якщо ми хочемо, щоб нас сприймали як рівних, не можна використовувати недозволені методи для просування своєї продукції на внутрішньому ринку. Важливо роз’яснити споживачу, що таке сертифіковані органічні продукти, а що таке так звані «схожі» на органічні чи вироблені на подобу до органічних. Коли органічний виробник щорічно підтверджує свій статус шляхом регулярних інспекцій та сертифікацій уповноваженими та акредитованими сертифікаційними структурами, «псевдо-органічний» виробник безпідставно використовує термін органік в назві свого продукту, абсолютно нічим цього не підтверджуючи. Тому ці дії потребують обов’язкового висвітлення в мас-медіа для об’єктивного реагування споживачів, які голосують саме за органічні продукти своїми гаманцями.

001Однак, звичайно, є і позитивні сторони розвитку органічного руху в Україні. Не дивлячись на те, що в нашій державі порівняно недавно суспільство почало усвідомлювати, що ж таке органічне виробництво, органічні продукти і чим вони відрізняються від більшості інших присутніх на полицях продуктів, ринок споживання сертифікованих органічних продуктів демонструє постійне зростання. Спостерігається і постійне збільшення попиту на органічні товари й, відповідно, справжні органічні виробники намагаються його задовольнити. Особливо це вдається завдяки постійному активному діалогу безпосередніх виробників органічних продуктів зі споживачами. Цьому сприяють презентації товарів під час проведення виставок, ярмарок в багатьох регіонах України. Як приклад, 15 жовтня 2011р. у Києві на Контрактовій площі проходив Третій Всеукраїнський Ярмарок органічних продуктів, який організувала Федерація органічного руху України у співробітництві з Всеукраїнською громадською організацією «Жива планета», за підтримки Міністерства аграрної політики та продовольства України та Київської міської державної адміністрації. Під час Ярмарку десятки справжніх сертифікованих органічних виробників пропонували за досить помірними цінами свої щойно вироблені продукти таким споживачам, що дійсно піклуються про своє життя та здоров’я своїх рідних.

Основною метою цих та інших подій в органічному секторі було ознайомлення споживачів з органічною продукцією, її перевагами, смаковими якостями та життєдайними властивостями, надання можливості безпосереднього спілкування покупців з виробниками, адже свою органічну продукцію, а це фрукти, овочі, гриби, соки, сиропи, повидло, мед, сало, ковбаси та інші м’ясні вироби, сухофрукти, крупи, каву, чаї тощо, представили сертифіковані виробники з багатьох регіонів України. Для підтримки святкової атмосфери під час заходів виступали творчі колективи, звучали чудові пісні, дитячі колективи розігрували театральні дійства, розігрувалися призи тощо. Відвідувачі ярмарок та фестивалів мали чудову нагоду не лише познайомитись з виробниками органічних товарів, а й скуштувати та придбати їх продукцію, а також ознайомитись із екологічно-безпечними органічними методами виробництва, спеціалізованими виданнями та літературою.

Під час прес-конференції її учасники підвели підсумки розвитку в Україні органічного руху в 2011 р. За результатами діяльності найкращі виробники, переробники, торгові марки та інші активні учасники органічного руху України були нагороджені почесними дипломами «ОРГАНІК-2011». Зокрема, за визнанням Конкурсної комісії, дипломи отримали наступні переможці в номінаціях:

-  найкраще підприємство-виробник сертифікованої органічної продукції рослинництва - ПП «АГРОЕКОЛОГІЯ» (Полтавська обл.);

-  найкраще підприємство-виробник сертифікованої органічної продукції тваринництва - ПрАТ«ЕТНОПРОДУКТ» (Чернігіська обл.);

-  найкраще підприємство-оператор збуту дикоросів у відповідності з органічними стандартами - СОК "ЧИСТА ФЛОРА" (Івано-Франківська обл.);

-  найкраще підприємство-переробник сертифікованої органічної продукції - ТОВ «ФАБРИКА БАКАЛЕЙНИХ ПРОДУКТІВ» (Київська обл.);

-  найкраща регіональна підтримка органічного руху України - ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ;

-  найкраща торгова марка сертифікованої органічної продукції - ПАН ЕКО;

-  найкраща роздрібна мережа, що торгує органічними продуктами - МЕРЕЖА СУПЕРМАРКЕТІВ «GOOD WINE».

Крім того, учасники прес-конференції поінформували громадськість, що рух органічних виробників України розпочинає власний проект «Аналіз ринку роздрібної торгівлі органічними продуктами в Україні». Завданнями проекту стане:

-        визначення переліку операторів роздрібної торгівлі, які працюють з органічним сектором;

-        аналіз асортименту органічної продукції у спеціалізованих магазинах, мережах роздрібної торгівлі, інтернет-магазинах;

-        дослідження представленості органічних продуктів в магазинах (наявність окремих полиць, навігаторів, підкладок, позначок тощо);

-        аналіз термінів для позначення органічної продукції («біо», «еко», «органік»), які використовують магазини, щодо їх коректності та відповідності;

-        встановлення, чи є розмежування між органічними продуктами та фермерськими  (чітка ідентифікація);

-        аналіз рівня обізнаності продавців-консультантів щодо органічної продукції;

-        дослідження рівня доступності органічних сертифікатів виробників для пересічного споживача.

Для реалізації проекту використовуватиметься метод «Таємний покупець». Результати досліджень окремих магазинів будуть зафіксовані у спеціальних анкетах. Узагальнений аналіз всіх анкет буде опублікований на сайтах громадських організацій, а також наданий представникам ЗМІ та презентований на прес-конференціях.

 

Отже, органічні продукти українського походження продовжують активно заповнювати власний внутрішній ринок та знаходять своїх постійних поціновувачів. Однак треба остерігатися підробок та псевдо-органічних виробників, які своїми діями шкодять всьому органічному руху України та підривають довіру споживача.

Стережіться «псевдо-продуктів»!

Смакуймо найкращі, справжні сертифіковані українські органічні продукти!

Комментарии (21)
2112.02.2014 22:03
Янна
забезпечити встановлення зон виробництва органічної продукції та сировини.

Це значить, що інші нормативно-правові акти поступаються перед новоприйнятим Законом і в частині в якій суперечать, даному Закону повинні бути скасовані (приведені у відповідність). До речі, часу було вдосталь.

PR20130709121943Замість публікування статей у різних засобах масової інформації, необхідно було масово писати звернення до Кабінету Міністрів України з метою стимулювання його виконання безпосередніх функцій, звертатись до Міністерств, відомств з аналогічними проханнями, нарешті звертати увагу ЗМІ раніше.

Ще одним аргументом недобросовісних виробників для невиконання Закону є: «ініціювати внесення доповнень до проекту постанови уряду "Порядок та вимоги до маркування органічної продукції".

Що це за доповнення:

На маркуванні органічної продукції (сировини) обов’язково зазначають:

країну походження;

виробника та адресу потужностей його виробництва.

У випадку якщо виробництво відбувається на замовлення іншої організації, повинні бути зазначені обидва підприємства.

Посилання на метод органічного виробництва зазначається лише стосовно органічних складників.

У списку складників має вказуватися загальний відсоток органічних інгредієнтів по відношенню до загальної кількості складників сільськогосподарського походження. Додана вода і кухонна сіль не включаються до розрахунку відсоткових часток складників сільськогосподарського походження.

Для маркування перероблених харчових продуктів логотип використовується, якщо не менше 95% ваги їх інгредієнтів сільськогосподарського походження є органічними.

Для перероблених харчових продуктів, що містять більше ніж один інгредієнт, у списку складників повинно бути зазначено, які складники є органічними.

Підприємства-виробники перероблених харчових продуктів, які до набрання чинності Закону та постанови КМУ замовили етикетки з позначенням "органічний", "біодинамічний", "біологічний", "екологічний", словами з префіксом "біо", можуть використовувати їх протягом 18 місяців з дня набрання чинності цієї постанови.

Перероблені харчові продукти, які марковані позначенням "органічний", "біодинамічний", "біологічний", "екологічний", словами з префіксом "біо", знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.BioIogurt-Russkii bgr azbukavkusa.ru

Отже, такі доповнення до Закону знову призведуть до плутанини у споживачів:

- на упаковці зазначено 2 підприємства замовник і виробник, не можливо буде при купівлі того чи іншого товару визначити зону виробництва органічної продукції.

Закон визначає, що зона виробництва органічної продукції та сировини - місце для ведення виробництва органічної продукції (сировини), яке за агроекологічними показниками придатне для здійснення виробництва органічної продукції та органічної сировини рослинного і тваринного походження;

- з»являється поняття відсотку, хоча Закон дає чітке визначення органічних продуктів – це такі продукти, при виробництві яких: у рослинництві заборонено використовувати ядохімікати для боротьби з бур'янами, шкідниками й хворобами рослин, а також мінеральні добрива синтетичного походження, при цьому захист рослин здійснюється переважно препаратами натурального походження, а для живлення ґрунту й рослин використовуються органічні добрива; категорично заборонене використання ГМО; у тваринництві не дозволяється застосовувати стимулятори росту, гормони й антибіотики, а для лікування тварин використовуються профілактичні засоби й гомеопатичні препарати. Органічна продукція не повинна містити ні пів відсотка будь-яких хімічних засобів захисту, синтетичних мінеральних добрив, консервантів, штучних барвників, стимуляторів росту, гормонів, антибіотиків, ароматизаторів, стабілізаторів, підсилювачів смаку тощо. Знову гра виробників з нашою споживчою довірою, сьогодні відсоток, а завтра повністю вся продукція міститиме традиційне виготовлення, але називатиметься «органічною».

- Виробники встановили 18 місяців для використання старої упаковки та до повної реалізації, якщо продукція виготовлена і це лише з моменту набрання чинності Постановою КМУ, яка знаходиться на стадії проекту та обговорення. Всі ми знаємо, що Закон вступив в силу і тому ми будемо купувати їх «псевдо-органічну» продукцію, думаючи, що вона вже відповідає законодавству і не зашкодить нашому здоров»ю.

Ще один аргумент: «маркування молочної продукції з пробіотиками (біокефірів та біойогуртів) відповідало ГОСТу "Про виробництво молока і кисломолочних продуктів", а не закону "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини"

Державні стандарти України затверджуються центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання.

Національний Стандарт України «Виробництво молока та кисломолочних продуктів» (ДСТУ 2212:2003) прийнято та надано чинності Наказом Держспоживстандартом України (нині Мінекономрозвитку) від 26 грудня 2003 року № 261.

Юридична чинність підзаконного нормативно-правового акту залежить від становища органів держави, які видають ці акти, їх компетенції, а також характеру і призначення самих актів. Акт нижчої державної інстанції повинен знаходитись не лише “під законом”, а й “під” нормативними актами усіх вищих державних органів, яким він покликаний відповідати.

Отже, ДСТУ 2212:2003 має меншу юридичну чинність ніж Закон України «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини” і підлягає приведенню у відповідність до Закону, як і інші нормативно-правові акти про, які йшла мова у прикінцевих положеннях даного Закону.

imageДСТУ 2212:2003 дає визначення біопродукту – це молочний продукт, який містить пробіотики, в кінці терміну придатності кількістю не менше 10 7КУО/г.

Примітка: корисну дію пробіотичних мікроорганізмів на організм споживача має бути обов»язково підтверджено клінічними дослідженнями.

Що таке «клінічне дослідження»? Це вид наукового експерименту, який залучає до випробування людей. Це допомагає вивчити, оцінити та проаналізувати властивості певного продукту. Клінічне дослідження завжди науково обґрунтовано і ретельно протоколюється. Головним при цьому є принцип пріоритету прав, безпеки та здоров'я учасника дослідження над інтересами науки і суспільства.

У багатьох країнах світу дослідження лікувальних властивостей кисломолочних продуктів супроводжується роботами в області селекції мікроорганізмів і в області стрімко розвивається генна інженерія. Вони спрямовані на одержання нових видів і форм бактерій, які продукують речовини, що володіють лікувальними властивостями.

Тобто, навіть ДСТУ 2212:2003 на який посилаються противники впровадження Закону в дію говорить про необхідність досліджень з метою визначення продукту, як біопродукту. З розвитком генної інженерії гарантії, що в біо кефірі не генно модифіковані мікроорганізми, без належної перевірки не дасть ніхто.

Саме з метою врегулювання контролю та нагляду за виробництвом та обігом органічної сільськогосподарської продукції та сировини, належного функціонування ринку органічної продукції та сировини, а також гарантування впевненості споживачів у продуктах та сировині, маркованих як органічні в Законі і визначені поняття органу з оцінки відповідності виробництва органічної продукції (сировини), підтвердження відповідності виробництва органічної продукції (сировини), реєстру виробників органічної продукції.

В п. 6 ДСТУ 2212:2003 «Асортимент» жодного продукту з визначенням "органічний", "біодинамічний", "біологічний", "екологічний", "біо" не має.

Нажаль, законодавство України не є досконалим і з прийняттям Закону потрібно, ще приймати чималу кількість підзаконних актів, але коли вони будуть прийняті виробники органічної продукції зможуть працювати в правовому полі, успішно розвиваючи галузь виробництва органічної продукції, а ми споживати якісну продукцію.organic1 1

Україна, маючи значний потенціал для виробництва органічної сільськогосподарської продукції, її експорту, споживання на внутрішньому ринку, досягла певних результатів щодо розвитку власного органічного виробництва. Так, площа сертифікованих сільськогосподарських угідь в Україні, задіяних під вирощування різноманітної органічної продукції, складає більше чверті мільйона гектарів, а наша держава займає почесне двадцять перше місце світових країн-лідерів органічного руху.

Частка сертифікованих органічних площ серед загального об’єму сільськогосподарських угідь України складає майже 0,7%. При цьому Україна займає перше місце в східноєвропейському регіоні щодо сертифікованої площі органічної ріллі, спеціалізуючись переважно на виробництві зернових, зернобобових та олійних культур. Янна Речицька, фахівець в галузі права
2012.07.2012 15:52
Константин
Закона об органическом производстве в Украине все нет, а тем временем и компания Авангард начала выставлять и свои так называемые opганические яйца по всей стране. А без соответствующей сертификации, как не крути их яйца, они все равно просят свою приставку: "ПСЕВДО"!
1927.12.2011 17:16
правдолюб
Почему бы и супермаркетам, магазинам, которые продают продукты с отметками органик, не проходить сертификацию? Тогда покупатели знали бы, кто из торговцев честно работает, а кто закрывет глаза на происки махинаторов и фальсификаторов, предлагающих псевдо-органик как полноценные продукты и выставляя цены на них даже выше, чем сертифицированный органик.
1826.12.2011 03:43
Анастасия.
При покупке следует у продавцов требовать органические сертификаты, а псевдоорганик просто игнорировать. И тогда магазины не будут брать у мошенников продукцию, а эти производители задумаются о потребителях, совести и сертификации.
1721.12.2011 23:31
Владимир, участник органического рынка
Производитель не любит бюрократию, презирает сертификацию, он не признает наличие какой-либо нормативно-правовой базы по органическому производству, считает себя добросовестным и честным фермером, которые выращивает хорошие натуральные продукты для сознательного потребителя… Это все замечательно и заслуживает уважения.
Вопрос в другом, зачем свои продукты называть «органическими» если опять таки нормативно-правовой базы нет (как считает сам производитель)? Это такая «фишка» для того чтобы такому «честному» лишний раз обмануть потребителя? Зачем цепляться за этот термин? Называл бы свою продукцию фермерской или натуральной слова бы никто не сказал.
Если такой честный и добросовестный производитель, то напиши под фразой «органические продукты» честно потребителю, что это просто маркетинговый ход, а сам производитель не имеет ни малейшего понятия о требованиях и каких либо нормативных документах.
1621.12.2011 23:31
Владимир, участник органического рынка
Производитель не любит бюрократию, презирает сертификацию, он не признает наличие какой-либо нормативно-правовой базы по органическому производству, считает себя добросовестным и честным фермером, которые выращивает хорошие натуральные продукты для сознательного потребителя… Это все замечательно и заслуживает уважения.
Вопрос в другом, зачем свои продукты называть «органическими» если опять таки нормативно-правовой базы нет (как считает сам производитель)? Это такая «фишка» для того чтобы такому «честному» лишний раз обмануть потребителя? Зачем цепляться за этот термин? Называл бы свою продукцию фермерской или натуральной слова бы никто не сказал.
Если такой честный и добросовестный производитель, то напиши под фразой «органические продукты» честно потребителю, что это просто маркетинговый ход, а сам производитель не имеет ни малейшего понятия о требованиях и каких либо нормативных документах.
1521.12.2011 22:17
Марина
мне почему-то не верится в бумажки, особенно, если их выдают (продают) коммерсанты... и как то странно, что фермерам, производителям мы не доверяем, а "белым воротничкам", которые при отсутствии закона и какой-либо нормативно-правовой базы выдают за очень немалые деньги такие "документы" - верим безоговорочно... мы, к сожалению, еще даааа-ле-ко не Европа...
1420.12.2011 10:45
потребитель
Уведомлен - значит вооружен! пока мы, потребители, не защищены законом и этим пользуются производители "хорошей продукции" ( см. комментарий таких производителей выше) необходимо всегда требовать сертификат об органике.
1319.12.2011 20:03
Сергей Петрович
Чудеса нашей торговли! Виднл сегодня в СІЛЬПО козье молоко от "Семеро козлят". Написано, что органическое, но ничего о сертификации. Более того, ничего не упомянуто ни о каком ГОСТе, ТУ или еще о чем-то подобном! Куда смотрят их закупщики, Общество потребителей и наши доблестные проверяющие органы?! Бой махинаторам!
1219.12.2011 14:49
Vit
цитирую:
від 16.12.2011 15:54
Производитель

"...так же любопытно. На каком основании обзывать хорошую продукцию псевдо-органикой (термин то какой выдумали), если на Украине НЕТ правовой базы... "

Интересно, а на каком тогда основании вы, производитель, указываете на своих этикетках "органик" ? Пользуетесь отсутствием закона, обманывая потребителя?
1119.12.2011 14:42
Споживач органіки
Повністю підтримую тих споживачів, котрі відповідально підходять до того, що вони їдять. І якщо виробник вказує на етикетці" органік" - то це має бути не просто пустослів"я, а підтверджений документом( в даному випадку) сертифікатом факт. Прикро чути, коли виробники псевдоорганіки зневажливо ставляться до європейських стандартів органіки, звинувачуючи якісних виробників у "прикриванні" папірцями, ошукують споживачів і при цьому висловлюють своє незадоволення з приводу появи поняття "псевдоорганіки"...де логіка?
Я за сертифіковані продукти для моєї сім"ї. Тепер буду пильнішою, і думаю буде правильним запитувати в супермаркетах сертифікат.
1019.12.2011 13:19
Эмма
Я - за сертифицированные органические продукты. Ребенку покупала последние несколько месяцев молоко Этнопродукт. А на прошлой неделе увидела надпись "Органические продукты" в Фуршете и обрадовалась, что продуктов хороших становится больше. Купила молоко "Вилла Роз". У ребенка сыпь (такого никогда раньше не было), доктора несколько раз вызывали. Сейчас десятой дорогой буду псевдоорганик обходить.
919.12.2011 13:08
споживач
Чомусь, коли Ми намагаємось купити ліки, Ми вимагаємо на цей продукт максимальну кількість документів, підтверджень, сертифікатів...а у випадку, якщо ліки чи їх компоненти (трави, ягоди, гриби...) зібрані власноруч, висушені в умовах, підібраних Вами, суміш зроблена Вами особисто, то чи будете Ви у будь-кого запитувати хоч якесь підтвердження будь-чого? Виявляється документ не завжди потрібний..!
Чомусь Ми вимушені терпіти бардак з продуктами харчування: біо-кефіри без молока, ковбаси без м`яса... а коли намагаємось придбати дещо гарантоване, безпечне, корисне, виявляється, що і тут не все гаразд... "Домашнє" уже давно перестало бути гарантованим: в селі вирощують свинину не гірше польської, курятину - не відрізниш від Гаврилівських курчат, в городі є грядка, з якої її власник не спожива, бо це ж на продаж... Хто чи що може підтвердити, що продукти, які іменуються біо-, еко- або органік є дійсно такими? "біо-" і "еко-" вже так запльовані, що й не сприймаються як такі. Органік - нове поняття якості продукту, яке має бути однозначне, без трактувань (хіба що в межах органічних стандартів) і Ми - СПОЖИВАЧІ, маємо захистити себе від обману і замін з маркою «ЗРОБЛЕНО ПІД ПОПУЛЯРНИЙ ПРОДУКТ».
Якщо господарство не сертифікується (це ж є добровільно), наводить на думку, що або воно не хоче займатися органічним виробництвом, або є якісь об’єктивні причини (чи навіть проблеми), які не дозволяють отримати підтвердження органічної якості продукції. А якщо такого підтвердження немає – продукт не може іменуватись «ОРГАНІЧНИЙ» а тільки якось інакше... Якщо продукти наближені чимось до органічних вони не є ними.!!! Досить дурити самих себе і інших!!!
819.12.2011 11:11
Римочка
В нашей стране так исторически сложилось, что ни маркировке ни сертификату потребитель не доверяет, но пора бы уже менять эту ошибочную установку и дорогу тем компаниям которые добросовестно выполняют свою работу и помогают нам отличить настоящий органический продукт от самозванцев.
718.12.2011 21:07
Органік Стандарт
Відповідаємо на коментарі Іринки.
Органік Стандарт – це приватний сертифікаційний орган. Ми ніколи цього не приховували. Більш того як показує практика, то чомусь більше довіри саме до приватних органів, ніж державних, і в Україні, і в ЄС.
Органік Стандарт має міжнародну акредитацію, його визнають в Україні, в тому числі і державні органи, представники компанії беруть участь у робочій групі по створенню органічного законодавства в Україні та у всіх нарадах, що стосуються даного питання. Органік Стандарт щороку звітується МінАПК про свою діяльність в Україні.
Органік Стандарт був створений переважно громадськими організаціями, що представляють органічний сектор та зацікавлені в його розвитку в Україні. Був створений завдяки фінансуванню Швейцарської Конфедерації, не як комерційний проект, а для забезпечення доступу українським виробникам до прозорої, визнаної сертифікації. Всі прибутки ОС інвестуються лише в розвиток компанії для забезпечення кращого контролю органічного виробництва та розвитку сектору.
Крім Органік Стандарт в Україні працюють ще 15 сертифікаційних компаній. У виробника завжди є вибір (якщо він хоче його зробити).
Крім того підтвердженням терміну «органік» є не тільки документальне посвідчення (сертифікат), а ще і виконання ряд суворих вимог, про які «ті хто так не любить Органік Стандарт» не мають уявлення і не хочуть мати. Для них термін «органік» це лише маркування на кінцевому продукті та епітет «добросовісний виробник»... ми думаємо споживач очікує більшого
617.12.2011 20:36
споживач
Шановний виробник, бюрократія тут ні до чого.Мова йде про те, що псевдоорганфчні виробникі, що вказують на своїй етикетці "органік" просто ошукують нас, споживачів. Я як свідома людина ознайомилася з органічними принципами та стандартами і вирішую, купувати мені органік чи звичайний продукт, переплачувати чи ні. Д речі, про "переплачувати", органічне молоко коштує значно дешевше ніж псевдоорганічне, питання: чому??
Іще питання: якщо ви стверджуєте, що органічні виробники лише купують папірці і називають себе "органік", то чому ж ви так прагнете віднести свій продукт до "бумажної" органіки? Назовіть свій продукт по-іншому і не ошукуйте нас!
517.12.2011 19:27
Яков
Все больше украинцев ездят в Европу и стремятся кушать продукты не хуже, чем там. Там ОРГАНИК - синоним качества и безопасности. Слава Богу, что и в Украине появились фермеры, кто начал все делать по европейским правилам. И хоть еще нет украинского Закона, действительно честные фермеры готовы на регулярные инспекции и сертификации. Для меня, как потребителя, это очень важно. Я хочу не быть обманутым в очередной раз, хотя и вынужден при этом платить несколько более высокие цены за сертифицированные органические овощи, молоко и т.д.
Тем же, кто без независимой сертификации называет свои продукты Органик, может, есть смысл назвать себя самих просто махновцами или агро-махновцами. Но только не стоит забывать, что даже Батько Махно довольно жестко обходился с теми, кто творил беспредел...
417.12.2011 13:04
Настя
Спасибо, что наконец-то начали называть вещи своими именами. А то без какой-бы то ни было сертификации многие все, что видят, органиком начали назывть.
Я, когда ребенку молоко или овощи покупаю, всегда теперь у продавца копию органического сертификата спрашиваю.
Гоните фальсификаторов!
316.12.2011 23:24
Иринка
Очень удивительно, что на конференцию не пригласили производителей данной продукции ))) Возможно лично им докладчикам нечего было сказать?! Уверена, что качество продуктов говорит само за себя ))) А Моська лает, сорри, тявкает .....
Почему Органик Стандарт не акцентирует внимание на том, что они коммерческая структура, а не государственная? Почему потребитель должен верить бумажке выданной шайкой, сорри, командой профессионалов менеджеров, у которой за немаленькие деньги можно купить данный сертификат? Руководство Органик Стандарт привлекает к себе внимание, чтобы больше денег заработать и положить в частный карман? Почему купленной бумажке можно верить, а производителю, который растит пшеницу, содержит коров и не скрывает свое лицо - нет???!
216.12.2011 15:54
Производитель
...вам мало бюрократии в стране? Давайте обложим производителя ещё большим количеством справок и сертификатов... а потом будем удивляться, почему продукты такие дорогие. Не сомневайтесь, производитель переложит это всё на плечи покупателя, у него нет другого выходы.

...так же любопытно. На каком основании обзывать хорошую продукцию псевдо-органикой (термин то какой выдумали), если на Украине НЕТ правовой базы... Те сертификаты которые существуют, они нужны только для экспортёров. Да и сами весьма сомнительны - т.к. не проверены гос. органом Украины... потому как его не существует. Замкнутый круг. И это не означает, что кто-то плохой, только потому что производит хорошие натуральные продукты.

А вот тем, кто производит бумажки, я бы посоветовал завести коров, посадить пшеницу, и постараться дать потребителю что то более съедобное, чем бумагу...
115.12.2011 14:25
Кирилл
Долой псевдо-органик! Даешь сертифицированные продукты органик!

Добавьтe Ваш комментарий

Ваше имя (псевдоним):
Ваш адрес почты:
Комментарий: