Болгарія: органічний сектор відстає у розвитку

Share on Facebook

 

Болгарія пасе задніх порівняно з іншими країнами-членами ЄС у розвитку органічного агровиробництва: лише 0,84% сільськогосподарських угідь країни обробляється за органічними методами господарювання.

 

880

Такі досягнення були оголошені у жовтні 2012 р. під час прес-конференції про стан розвитку органічного сектора в Асоціації виробників Болгарії.

Дімітар Хаджініколов, представник асоціації, відзвітував, що ринок органічних продуктів у Болгарії майже не розвивається. Рівень споживання органічних продуктів у країні прирівнюється до 0,7 євро на 1 мешканця в рік. Це, можна сказати, – нульовий показник, порівнюючи з 140 євро в рік на одного данця. Пан Хаджініколов пояснив такий низький рівень споживання органіку в країні високими цінами, які відрізняються на 60-85% порівняно з конвенційними аналогами.

Експерт додав, що зважаючи на невелику зацікавленість населення в органічних продуктах, Болгарія могла б спеціалізуватись на їх експорті до інших країн ЄС та США, де спостерігається не повністю задоволений попит на органік. До того ж після взаємовизнання органічних стандартів ЄС та США у червні 2012 р. процедура експорту для Болгарії буде набагато спрощеною.

«Ми втрачаємо шанс зайняти гідне місце на міжнародному ринку органічних продуктів, який зріс більше, ніж утричі за останні 10 років і нині сягає понад 60 млрд дол. Зволікати немає часу, оскільки ще через кілька років ця ніша вже буде повністю зайнятою», – наголосив Дімітар Хаджініколов. Щоб проілюструвати свою думку, він навів приклад Китаю, який спочатку не виявляв жодного інтересу до виробництва органічних продуктів харчування через їх високу ціну, протягом останніх 10 років країна збільшила обсяг експорту в 100-кратному розмірі.

Пан Хаджініколов також зазначив, що болгарські органічні фермери зіштовхнулися з низкою перешкод, серед яких найголовнішою є відсутність об’єднання. У країні існує багато дрібних фермерських господарств, для яких кожному окремо дуже складно продавати свої продукти та подати заявку на субсидії до уряду ЄС.

Крім того, зважаючи на відсутність розвитку органічного виробництва, у країні практично відсутня переробка таких продуктів. Він зазначив, що станом на 2011 р. у Болгарії було зареєстровано лише 5 виробників органічного молока та 1 виробник органічного м’яса. У тому ж 2011 р. Болгарія виробила лише 144 тонни органічного сиру, тоді як Польща – 1 200 тонн. Поголів’я органічної худоби становило 7 000 голів овець, що складає 0,005% від загальної кількості вирощуваних овець у країні.

Георгій Шіваров, заступник голови Асоціації виробників Болгарії, відзначив, що Болгарія терміново повинна розробити та прийняти нову стратегію для розвитку виробництва та експорту органічних продуктів на наступний програмний період.

 

 

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 12-02 (26)' 2013

Добавьтe Ваш комментарий

Ваше имя (псевдоним):
Ваш адрес почты:
Комментарий: