Органічні експортні орієнтири

Share on Facebook

 

1

5 червня у другій половині дня в рамках Міжнародної Виставки «Агро-2019», за ініціативи Міністерства аграрної політики та продовольства України, Федерація органічного руху України, спілка Органічна Україна та Український органічний кластер, разом з Держпродспоживслужбою та органом сертифікації «Органік Стандарт» організували та провели «Комунікаційну платформу «АПК 4:0. Органічні експортні орієнтири». Впродовж 2 годин обговорювалася поточна ситуація та перспективи експорту органічної продукції з України, зокрема до Євросоюзу, Північної Америки та країн Азії.

На самому початку дискусії начальник відділу  технологій виробництва харчових продуктів Департаменту продовольства Мінагрополітики України Валентина Заєць та заступник директора Департаменту безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Ольга Семенчук дали характеристику стану підготовки нормативно-правових актів, які мають регулювати функціонування вітчизняного органічного сектору з початку серпня поточного року.

Ні для кого не секрет, що нині головні покупці нашого органіку зосереджені у країнах Євросоюзу, який, по суті, є головним імпортним хабом для вітчизняної органічної продукції. Про це розповів директор ТОВ «Органік Стандарт» Сергій Галашевський, зробивши детальний аналіз структури українського органічного експорту до ЄС, згадавши, серед іншого, що Нідерланди та Німеччина впродовж останніх років змагаються за першість серед країн-імпортерів органіку з України. Сергій заявив, що досі в органічному експорті до Євросоюзу переважає сировина (дикороси, зернові, олійні, бобові та продукти їх переробки, що переважно йдуть на кормові цілі), хоча й прослідковується певна тенденція до зростання частки переробленої продукції й нових нішевих груп товарів з доданою вартістю.

У своєму виступі керівниця Громадської спілки "Український органічний кластер" Марія Махновець дала розгорнуту картину розвитку органічних ринків в Канаді та США, звернувши увагу, зокрема, що 57 вітчизняних підприємств сертифікуються згідно вимог NOP, а також на те, що вже з’явилися перші господарства, які дотримуються канадських органічних стандартів, що є доволі позитивними маркерами українських органічних перспектив на ринку Північної Америки.

Голова Правління Федерації органічного руху України Євген Милованов проаналізував стан розвитку органічного виробництва та споживання органічних продуктів в Азії, зокрема в ОАЕ, Саудівській Аравії, інших країнах Перської затоки, а також в Індії, Японії, Південній Кореї та інших азійських державах. Особливий акцент він зробив на перспективності та динамічності ринку споживання органічної продукції в Китаї, що за обсягами споживання став третім ринком споживання органіку на планеті. Крім цього, пан Милованов розповів присутнім про досвід експозиції українських органічних виробників на міжнародній виставці BIOFACH CHINA у Шанхаї, де у травні поточного року зусиллями Федерації органічного руху України був організований Національний павільйон України.

Модератор заходу, представник компанії «Арніка органік» Анастасія Білич зауважила, що комунікаційна платформа стала місцем, де експерти, оператори ринку, фахівці галузі, представники органічного руху, бізнесу вільно висловлювали свої думки, аналізували, зважували та намагалися знайти відповіді на актуальні питання галузі. Вона висловила впевненість, що подібна консолідація статистики, аналітики, знань і досвіду дуже потрібна органічному сектору, щоб він нарешті в найближчій перспективі перетнув межу 1 млн га органічних сертифікованих сільськосподарських земель та на міжнародних ринках виступив з іще ширшим асортиментом переробленої продукції.

 

NKO_9752NKO_9838


Add your comment

Your name:
Your email:
Comment: