Рейтинг «зелених» керівників

Share on Facebook

 

У січні 2010 р. нова інноваційна медіа-компанія «Triple Pundit», яка здійснює експертне висвітлення та обговорення питань сталого бізнесу в XXI ст., оголосила результати проведеного опитування щодо виявлення керівників найбільш «сталих» компаній у всьому світі.


Івон Шуінар

У номінації було представлено керівників, які отримали позитивні результати у стратегічній орієнтації на стабільність, добробут, взаємні обов’язки, а також створення ланцюга постачання продуктів та пропагандистської діяльності щодо глобалізації стійкого навколишнього середовища.

Згадане голосування не було науковим дослідженням, а його основна мета – проаналізувати, яке значення вкладають у термін «стале лідерство» читачі та самі керівники, а також відзначити надбання найбільш освічених та інноваційних бізнес-лідерів.

Номінанти репрезентують різнопланові організації, від бізнес-гігантів до дрібних фірм, які є піонерами в царині сталого розвитку. Всі номінанти є прикладом того, як вище керівництво компаній займається просуванням бізнесу разом зі збереженням стійкості навколишнього середовища, а також доказом того, що зелена економічна революція набирає обертів, будуючи шлях для відновлення економіки та навколишнього середовища.

Важливим моментом є те, що керівники та бізнес-лідери отримали визнання власних ініціатив збереження стійкого навколишнього середовища, розуміючи, що сталий розвиток – не лише зручний маркетинговий хід, а й насправді має реальні конкурентні переваги, які більшою мірою визначають причини успіху або провалу бізнесу.

Отож, до Вашої уваги нижче розміщені результати голосування:

1. Івон Шуінар, компанія «Patagonia» (Власник/Засновник) (30%, 407 голосів)

Хоча Івон Шуінар і не є технічним генеральним директором, читачі відзначили саме його заслуги. Філософія компанії «Patagonia»: «Працівникам – вільне плавання» є ідеальною для тих, хто прагне створити ідеальне робоче середовище, в якому співробітники виявляли б більшу продуктивність праці. Екологічній етиці компанії «Patagonia» немає рівних. Саме вона допомогла провести «революцію одного відсотка» на планеті: 148 компаній домовилися витрачати щонайменше 1% від своїх продажів на порятунок планети.

Івон Шуінар говорить, що одним із найскладніших етапів для бізнесу є розслідування екологічних наслідків виробництва найбільш успішних продуктів, і в негативному результаті необхідність його заміни або зняття з виробництва. Вперше ми торкнулися цього питання на початку 1990-х рр., коли шукали нові шляхи розвитку виробництва бавовнику та переходу до органічного виробництва.

2. Джордж Саймон, компанія «Organic Valley» (21%, 281 голос)

Компанія «Organic Valley» була створена у 1988 р. завдяки кооперації фермерів. Нині вона об’єднує понад 1300 господарств різних типів та щорічно отримує півмільярда доларів США від продажу органічних продуктів. Джордж Саймон є одним із засновників фермерського кооперативу.

Філософія «Organic Valley» дуже проста: найбільш смачні та здорові продукти можна отримати лише тоді, коли фермер працює у гармонії з природою.

3. Мік Бреманс, компанія «Ecover» (20%, 271 голос)

Мік Бреманс керує бельгійською компанією «Ecover» з 1993 р. У 2008 р. за заслуги у збереженні навколишнього середовища він був визнаний «Героєм планети – 2008» за версією журналу «Time».

Бельгійська компанія – виробник засобів для догляду за домом, інгредієнтами яких є природні рослини та мінеральні компоненти. Засоби для миття та чищення не містять фосфатів і хлору, а також розливаються у поліетиленові пляшки, які підлягають переробці. Компанія встановила станції з повторного наповнення пляшок у магазинах здорового харчування.

Бреманс вважає, що у діловій діяльності компанія «Ecover» намагається балансувати між економічним, екологічним та соціальним складниками.

4. Джеффрі Холлендер (колишній генеральний директор), «Seventh Generation» (16%, 225 голосів)

Ще одна легенда у сфері продукції для догляду за домом – Джеффрі Холлендер, чий блискучий особистий блог, Натхнення Протагоніста (Inspired Protagonist), показує, що саме його філософія та культура становлять основу компанії. Як і «Ecover», компанію «Seventh Generation» було з самого початку побудовано на принципах екологічної стійкості у виробництві миючих засобів, завдяки чому вона досягла значного успіху.

5. Ян Бліттерсдорф, «NRG Systems» (15%, 198 голосів)

Компанія «NRG Systems» працює у сфері розробки вимірювальних систем для індустрії вітряної енергетики з 1982 року. Центральний офіс самої компанії також працює виключно на сонячній енергії, енергії вітру та дерев’яних гранулах.

6. БетЕнн Ледерер, «Working Wonders» (13%, 182 голоси)

БетЕнн Ледерер створила компанію «Working Wonders» – одну з найбільших компаній-виробників матеріалів для «зеленого» дизайну інтер’єру та товарів для дому і робочого місця.

7. Джон Маккей, «Whole Foods» (9%, 129 голосів)

Незважаючи на нещодавні конфлікти щодо позиції Маккея стосовно охорони здоров’я, він залишається одним із найбільш відомих особистостей у світі сталого бізнесу.

Компанія «Whole Foods» – одна зі світових лідерів із продажу натуральних та органічних продуктів. Налічує більше 270 крамниць, насамперед в Америці.

8. Джефф Лебеш і Кім Джордан, New Belgium Brewery (8%, 111 голосів)

Пиво... Крім створення відмінного пива, Нова бельгійська пивоварня користується енергією вітру, більшість працівників їздять на роботу на велосипедах, а корпоративна структура базується на чотирьох принципах стійкості. До того ж Нова бельгійська пивоварня є спонсором велогонки «Tour de Fat», метою якої є популяризація велосипедів, збір коштів на купівлю нових, а також на організацію заходів, пов’язаних із захистом навколишнього середовища.

У своїй виробничій діяльності Нова бельгійська пивоварня використовує органічні інгредієнти, створює позитивну атмосферу серед працівників, намагається зменшити негативний вплив на навколишнє середовище.

Ерік Шмідт, Google9. Ерік Шмідт, «Google» (7%, 101 голос)

Гасло компанії «Google» – «не будь злим» – є більш-менш логічним, хоча і трохи іронічним. «Зелені» будівлі й телекомунікаційні центри, пожертвування мільйонів доларів на корисні справи дозволяють компанії «Google» залишатися на помітному місці в цьому списку. Оскільки компанія не виробляє нічого матеріального, підтримка сталого розвитку є не менш складним завданням, тому включення компанії «Google» в десятку є закономірним.

10. Рей Андерсон (колишній генеральний директор), «Interface Carpet» (7%, 90 голосів)

Рей Андерсон настільки добре відомий у середовищі сталого бізнесу, що часто говорять про «синдром Рея Андерсона» – момент, коли генеральний директор отримує прозріння про негативний вплив його компанії на навколишнє середовище.

Хоча ще один генеральний директор не брав участі у голосуванні, варто згадати і про нього. Йдеться про Х’ю Гранта, генерального директора компанії «Monsanto», яка є гігантом у сфері агрохімічної та генної інженерії, відповідальної за розповсюдження ГМО у продовольчих магазинах усього світу. 20 серпня 2008 р. в інтерв’ю на Національному громадському радіо США Х’ю Грант зізнався, що, звісно, купує органічні продукти! Людина, яка діями своєї компанії протистоїть сталому розвитку, сама особисто із задоволенням харчується органіком. Постає питання: чому ж ми повинні купувати нав’язані нам ГМ-продукти? Маємо над чим замислитись!

 

www.triplepundit.com

www.marketplace.publicradio.org

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 03 (06)' 2010

Add your comment

Your name:
Your email:
Comment: