4-та Міжнародна конференція «Розвиток органічного сектора в Центральній / Східній Європі та країнах Середньої Азії» завершила свою роботу в Ізмірі

Share on Facebook

 




12-15 квітня 2012 р. в м. Ізмір (Туреччина) успішно відбулася 4-та Міжнародна конференція «Розвиток органічного сектора в Центральній/Східній Європі та країнах Середньої Азії», організована Федерацією органічного руху України спільно з компанією «Organic Serviсes» (Німеччина) та «Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği» (Туреччина).

1Близько 180 учасників з понад 20 країн світу ділилися з учасниками своїм досвідом та найкращими практиками органічного виробництва і стратегіями подальшого розвитку органічного сектора. А повчитися було чому, адже фахівці-практики чорноморського та середземноморського басейнів вже багато років вирощують такі органічні продукти, як зерно, рис, фундук, родзинки, інжир, абрикоси тощо, а також займаються органічним насінництвом, тваринництвом, бавовництвом і збором дикоросів. Такий безцінний досвід обов’язково стане в нагоді й розширить розуміння щодо питань якості та подолання перешкод на шляху виробництва, переробки, дистрибуції та маркетингу органічних продуктів для кінцевого споживача.


Важливий акцент доповідачі з різних країн світу робили на питаннях збереження та поліпшення цілісності продовольчого ланцюга в органічному виробництві. Під час конференції, згідно програми, одночасно відбувалися пленарні і паралельні сесії, розділені по певним напрямкам та темам, що дало можливість учасникам зосередити свою увагу на тих сферах діяльності в органічному секторі, які представляють для них найбільший інтерес. Тематичні сесії дозволили учасникам поглибити свої знання в різних сферах органічного виробництва, чому сприяли також і групові обговорення цікавих питань.

2Основними темами конференції були:

• Гарантія якості у виробництві, переробці і торгівлі.

• Аналіз залишків хімічних речовин у кінцевому продукті.

• Запобігання шахрайству та появі псевдо-органічних товарів.

• Прозорість і відповідальність у продовольчому ланцюгу.

• Освіта та професійна підготовка в органічному секторі.

• Органічний хлопок і текстильне виробництво.


Оскільки Туреччина є одним з провідних виробників органічної бавовни і текстильних виробів, обговорення питань органічного та сталого текстильного виробництва також були важливими під час конференції.


3Органічним продуктам можна довіряти. Система інспекції та сертифікації органічного виробництва - одна з кращих у харчовій промисловості серед коли-небудь застосовуваних. Але скандали і спроби фальсифікації органічних продуктів, які відбуваються в багатьох країнах, призводять до ослаблення цілісності системи органічного виробництва.


Деякі спірні питання, які в подальшому можуть призвести до шахрайства, мають свій початок у недотриманні принципів органічного землеробства, як у виробництві, так і в інших каналах продовольчого ланцюга. Тому саме забезпечення та гарантія якості органічних продуктів у кожній ланці продовольчого ланцюга - від виробника до кінцевого споживача - розглядалися з точки зору виробників, переробників та сертифікаційних органів з врахуванням їх досвіду і можливостей.Важливими для учасників міжнародної конференції також стали поїздки до органічних господарств, які займаються вирощуванням овочів, плодів, ягід, тваринництвом. Ці відвідування дають можливість отримати відповіді на питання, що цікавлять,  від безпосередніх виробників, з перших вуст, адже легких шляхів досягнення успіху в органічному виробництві не 4буває, а лише наполеглива праця та отриманий досвід дають з часом позитивні результати, що й підтверджували під час розмови турецькі органічні фермери.Учасники Міжнародної конференції «Розвиток органічного сектора в Центральній/Східній Європі та країнах Середньої Азії» із зацікавленням відвідали в Ізмірі деякі органічні кафе та магазинчики, поспілкувалися з їхніми власниками, які люб'язно надали можливість гостям продегустувати турецькі органічні продукти.


Цього року конференція проходила паралельно з міжнародною виставкою органічних продуктів «Ecology Izmir», тому учасники конференції мали чудову можливість познайомитися з виробниками органічних продуктів з різних країн світу та, в свою чергу, обмінятися власним досвідом як органічного господарювання, так і розвитку маркетингу та дистрибуції органічних товарів.

Add your comment

Your name:
Your email:
Comment: