Пакистан: чому органічні продукти недоступні споживачам?

Share on Facebook

 

Органічний рух у Пакистані розвивається, але повільно. Останніми роками органічні продукти набули великої популярності у місті Хайдарабад (провінція Сінд).


643

Проте єдиний факт, що засмучує мешканців, – занадто висока ціна на такі продукти, що робить їх недоступними для сімей середнього класу.

Ринок органічних продуктів за останні п’ять років зріс тут на 20-22%. Попит на органік значно зріс, але більшість проблем, з якими зіштовхуються фермери (відсутність брендингу, фінансової чи іншої допомоги з боку держави тощо), залишаються невирішеними.

«Немає сумнівів, що попит на органічну продукцію зростає. Проте такі товари й досі залишаються недосяжними для сімей з середнім достатком через ціну, яка відрізняється від звичайних конвенційних продуктів усього на 10-30%, – пояснює Мукеш Кумар, представник супермаркету «Balaji». – У Хайдарабаді органічні продукти реалізуються виключно в ексклюзивних органічних крамницях. Це ще одна причина, чому вони є недосяжними для широкого кола покупців. Я переконаний, що органік має продаватись і у місцевих локальних крамничках та супермаркетах за прийнятною ціною. А для цього відповідні кроки має зробити уряд країни».

«Це приголомшливо, але переважна більшість конвенційних продуктів харчування містять залишки від 2 до 74 найменувань токсичних пестицидів. Органічні ж продукти гарантують відсутність у складі залишків пестицидів та інших хімічних речовин. До того ж науково доведено, що органічні продукти містять більше поживних речовин, протеїнів, мінералів, вітамінів та антиоксидантів, – говорить КС Датта, консультант компанії «Natural Bio-products Pvt». – Ми всі розуміємо, що органічні продукти є кориснішими для нашого організму, але вони коштують дорожче. Преміальна ціна – одна з причин, чому органічні фермери не отримують субсидії на відміну від конвенційних у нашій країні. А ціна конвенційних товарів не відображає витрат на ліквідацію наслідків погіршення стану навколишнього середовища. Органічне ж виробництво потребує більших затрат праці та ефективнішого управління, в той час як розміри органічних ферм у декілька разів менші за розміри промислових ферм. Тому органічним фермерам заощадити на невеликих масштабах виробництва не вдається».

Багато органічних проектів, зокрема Національний проект розвитку органічного землеробства (NPOF) та Національна місія садівництва (NHM), були започатковані у країні для сприяння розповсюдженню та популяризації органічних продуктів, але результатів їхньої роботи ще не видно.

«Органічні продукти для мене, на жаль, не по кишені. Якщо моя родина повністю перейде на органічне харчування, наші місячні витрати зростуть на 3-4 тис. рупій (~30-40 дол.)», – ділиться Суніта Рей, покупець місцевого супермаркету. Але власники органічних крамниць говорять, що зменшити ціни на органічні продукти неможливо, оскільки преміальна надбавка виникає через високі ризики втрати органічного врожаю, адже продукти харчування вирощуються без хімічних засобів захисту. До того ж на кінцеву ціну впливають високі транспортні витрати на одиницю товару та відсутність фінансової підтримки з боку держави.

 

Цю та інші статті читайте на сторінках Всеукраїнського органік журналу "ORGANIC UA" 03-05 (27)' 2013

Add your comment

Your name:
Your email:
Comment: