Як єврей з України годує американських дітей органіком

Share on Facebook

 

Гері Верхолаз бадьоро й з посмішкою проходжується по своїй фабриці, не дивлячись на те, що його робочий день розпочинається не пізніше 6-ої ранку й майже ніколи не закінчується раніше 8-ої вечора, і так п’ять днів на тиждень. Але це саме те, що він любить – їжа та бізнес.


65

Єврей-емігрант з України створив компанію заморожених продуктів майже з нуля, спочатку продаючи так звані традиційні «російські» продукти, а віднедавна – пропонуючи органічні продукти для дітей під своєю торговою маркою Kids Organic.

Сама думка про те, що одного дня 37-річний чоловік володітиме фабрикою харчових продуктів, років двадцять тому, коли в рідному Миколаєві його ще звали Германом, видалася б нереальною.

Народився Гері Верхолаз в Україні 1972 р., а коли йому виповнилось 16 років, в розпал перебудови батьки емігрували спочатку до Італії, а пізніше – до США, оселившись у Сан-Франциско. Паралельно з навчанням в університеті George Washington High School він підробляв мийником посуду в італійському ресторані, а згодом – кур’єром з доставки піци. Закінчивши школу, вступив до міського коледжу Сан-Франциско, де навчався на дантиста.

Однак у нього завжди була пристрасть до харчів, то ж у 1995 р. він разом з батьком відкрив «російсько-європейський» базар і магазин делікатесів, які ще й досі працюють. Навіть тепер, попри те, що Гері працює понад 60 год. на тиждень, він щосуботи допомагає батькові в його магазині.

Розвиток лінії заморожених так званих «російських» напівфабрикатів розпочався, коли його дядько Петро вирішив, що він уже надто старий, аби продовжувати робити пельмені та вареники, тож Гері запропонував викупити цей бізнес.

«Ми пройшли через провулок до старого каретного сараю, який дядько з гордістю назвав своєю фабрикою», – згадує, посміхаючись, пан Верхолаз.

Він сказав: «Oк, хочеш купити? Я продаю тобі за $3.000». І ми потиснули руки.

Відразу ж Гері перепланував приміщення, придбав нові морозильні камери та промислові тістомішалки, розширив номенклатуру продукції з двох до 10 найменувань, додавши, зокрема, млинці, фарширований перець, голубці та хінкалі. До 2002 р. його бізнес розрісся, й він придбав на півдні Сан-Франциско фабрику площею вже 650 кв. м.

І от якось на батьківських зборах у дитсадку його втягнули в дискусію щодо запланованого дитячого обіду – яким він має бути. Послухавши, він запропонував і свій внесок заради дітей. Саме почався бум органічного продовольчого бізнесу, однак він, добре понишпоривши по рядах заморожених продуктів та закусок у гастрономах і на базарах натуральних продуктів, виявив, що дечого все ж бракує: «Жодних органічних продуктів для дітей!»

Він почав розпитувати доньку та її друзів, що вони люблять їсти. Зробивши безліч досліджень, пан Верхолаз почав робити надто «неросійські» продукти, такі як курячі пальчики, мексиканські кесадильї та спагеті. Він роздавав свої продукти родичам і друзям, цікавлячись їхньою думкою щодо смаку, запаху й текстури. Після низки помилок він відчув готовність запустити свою торгову марку Kids Organic, яка включає шість страв, зроблених по-домашньому, здорових і що головне – не смажених.

66Додаткове виробництво, звісно, потребує більше працівників та нового обладнання. Показуючи великі хромовані машини – спеціальне замовлення з Ізраїлю, він вихвалявся, що це дасть йому змогу потроїти виробництво Kids Organic Chicken Stars та Pizza Stuffed Pinwheels.

Лінія органічних продуктів для дітей Kids Organic складається з готових, збалансованих за поживністю продуктів, виготовлених з органічних інгрідієнтів, таких як органічна телятина, курятина та овочі. Всі продукти поставляються на виробництво прямо з органічних ферм за індивідуальним замовленням.

Продукція Kids Organic – „жива”, так як не висмажується у олії, а готується на пару без додавання жирних соусів, штучних ароматизаторів, барвників та консервантів.

Продукти Kids Organic розфасовуються у спеціальні екологічні контейнери Go Green, зроблених в Ізраїлі за спеціальними технологіями зі значно меншим використанням енергії, ніж більшість пластику. Замість того, щоб вкладати страви в коробку чи ящик, кожну, з наклеєною етикеткою Kids Organic, пропонують у «паровій плівці», що дає змогу готувати без пересушування продукту всередині.

Нині фабрика Гері щодня пакує по 3 тис. порцій. У планах – збільшити виробництво до 10 тис., щоб від регіональної дистрибуції на західному узбережжі розширитись до національного рівня.

«Я люблю свою роботу, хоч, звичайно, інколи хочу відпочити. Але колесо обертається так швидко, що я не можу спинити його поки що навіть на годину», – зауважує він. – Я – перше покоління, а для моїх дітей, сподіваюсь, все буде набагато легше».

У 2008 р. компанію Popkoff's Frozen Foods- виробника продуктів Kids Organic - відзначено головною нагородою на міжнародній виставці Pack Expo Selects 2008 за інноваційну упаковку для лінії заморожених напівфабрикатів для дітей Kids Organic. За словами пана Верхолаза, ця унікальна технологія упаковки дозволяє нагрівати продукти на пару, використовуючи мікрохвильову піч.

З журналом ORGANIC UA пан Верхолаз поділився планами найближчим часом випускати традиційні органічні страви, у т.ч. голубці та галушки. А наступного разу, після 5-річної перерви, приїхавши до улюблених Миколаєва та Одеси, прагне ознайомитись з динамікою розвитку органічнього сектору й на Батьківщині. Можливо, його досвід знайде застосування і в Україні!


Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 01-02 (05)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: