Органік з обличчям

Share on Facebook

 

organik-z-oblychchjam-2

Тривале та відчутне розширення площ органічних угідь означає стабільний та явний ріст попиту споживачів на органічні харчові продукти. Серед передумов збільшення попиту є доступність інформації про процес виробництва, якість продуктів та збільшення кількості органічних продуктів, які пропонуються. У споживачів, проте, існує брак інформованості щодо органічної продукції. В результаті чого виникає дефіцит довіри. Саме тому в Німеччині і зародилась ініціатива під назвою «Органік з обличчям». За допомогою системи відстежування визначається шлях від споживача до виробника для того, щоб проінформувати споживача про особливості органічного виробництва.

Метою кампанії «Органік з обличчям» є демонстрація за допомогою сайту www.bio-mit-gesicht.de споживачам зв’язку між продукцією, яка є в продажі, та окремим виробником, і, таким чином, розповсюдити інформацію про органічне виробництво та закріпити в свідомості, що продукція в продажі також органічного походження. Кампанія повинна створити та посилити знання, уявлення та довіру і, таким чином, стимулювати збут. Засоби для досягнення даних цілей: можливість відстежування, прозорості та отримання інформації про ланцюг створення вартості, наприклад, про контакт між споживачем та виробником, або виробником та переробним підприємством.

Науково-дослідний проект як вихідний пункт

Вихідним пунктом для ініціативи «Органік з обличчям» були два проекти в рамках державних програм з органічного землеробства. В одному з проектів розвитку Державного органічного виробництва харчових продуктів (BÖLW) були розроблені «Рекомендації щодо забезпечення відстежуваності для підприємств органічного сільського господарства». Мета Рекомендацій - забезпечення дотримання на всіх стадіях виробництва хоча б мінімальних вимог щодо відстежуваності від всіх підприємств. Це має особливе значення, щоб у випадку кризи була можливість зменшити кількість продукції, на яку буде менший попит, і, таким чином, зменшити шкоду для конкретних підприємств та для органічного виробництва загалом.

На основі згаданих результатів в рамка Проекту BÖL «Знання баз даних як передумова для творення системи відстеження», під керівництвом ФіБЛ був розроблений стандарт даних органікXML, який через сумісний інтерфейс надає можливість обміну «даними про відстеження» між системою електронної обробки даних економічно зацікавлених осіб, наприклад, через автоматичну перевірку даних за допомогою постійних контролюючих органів органічного виробництва.

 

Обмін даними через органікXML

organik-z-oblychchjam

Забезпечення відстежуваності коштує грошей навіть, якщо економічна вигода для підприємства не є очевидною. Тому виникає питання, які додаткові вигоди може дати інвестування в розвиток системи відстеження. В результаті виникла ідея створення системи відстеження в рамках проекту «Органік з обличчям» для забезпечення джерела отримання інформації для споживача.

Представники

«Органік з обличчям» було засновано у 2005 р. ФіБЛ, ТОВ «Naturland», Фондом «Gutberlet & Co». В подальшому як партнери приєдналися: ТОВ «Продовольчі товари Feneberg», Ecoinform, ТОВ «Bioland Markt & Co». Сезонно приєднуються в сфері виробництва та переробки близько 250 органічних виробництв з, так званим, торговим номером «органік-з-обличчям».

 

Технічна Основа

Технічна основа для «Органік з обличчям» є Web-система відстеження як компонента B2B (бізнес-для-бізнесу). Дана система створює ступеневу гарантію походження, яка є більш прозорою та надійною для органічної продукції. Відстежуваність на різних рівнях переробки та збуту, а також зв’язок з різноманітними системами контролю якості є одним з основних досягнень проекту. Це зображено в наступних пунктах:

  • Технічною умовою є наявність хоча б одного ПК та Інтернет - зв’язок.
  • Система надає можливість простежити закінчений ланцюг від виробництва до пакування продукту.
  • Система надає можливість принципово для всієї продукції бути в системі відстеження.
  • Система надає можливість інтеграції всіх без виключення стандартів забезпечення якості, наприклад, Директива союзу (Verbands-Richtlinien), EurepGAP тощо.

 

Використання Інтернету грає в цій системі провідну роль. Кількість продукції виробника в майбутньому надаватимуться селянами через Інтернет. Крім сертифікату, в системі органічних контролюючих органів надаватиметься також кількість продукції. Можна буде також простежити децентралізовані пункти зберігання продукції.

Для уникнення подвійної документації існує можливість автоматичного передавання даних з існуючих систем електронної обробки даних підприємств через інтерфейс. З цією метою ТОВ «Органік з обличчям» надає можливість опису через інтерфейс. Два виробника з сільськогосподарських систем контролю документації мають устаткувати своє стандартне програмне забезпечення відповідним інтерфейсом.

 

Як забезпечити зрозумілість системи відстеження для споживачів

На основі Web-системи відстеження споживач може в компоненті B2B дізнатись, наприклад, як і в кого картопля, що продається, була вирощена та перероблена. При цьому товар має номер (bmg-Nr).

 

За цим bmg-номером можна «відвідати» виробника в Інтернеті. На згаданому сайті надаються всі номери на стартовій сторінці. На відповідній сторінці представляється фермер або переробник: де знаходиться підприємство? Які люди там працюють? Якої лінії виробництва вони дотримуються? Будь-яка інша цікава інформація? І врешті-решт, подається інформація щодо органічного сільського господарства, виробництва товарів та рецепти.

 

organik-z-oblychchjam-3На даний момент близько 60 переробних підприємств з їхніми 600 постачальниками приймають участь у проекті. Можна відслідкувати наступні групи товарів:

Картопля/Овочі/Гриби/Фрукти/

Цитрусові/Зернові/Яйця/

Птиця/М’ясо/Молочні продукти

Кава/Чай/Вино/Соки/Пиво.

Система не обмежується лише німецькими підприємствами

Можна позначити набагато більше органічних продуктів, які виробляються відповідно до законодавчих актів Європейського співтовариства для органічного сільського господарства та національних директив з органічного сільського господарства.

Наступний графік пояснює загальну концепцію:

 

organik-z-oblychchjam-4

Комбінація таких компонентів, як забезпечення якості (відстежуваність) та комунікація (портрети в Інтернеті) надає можливість використовувати концепцію «Органік з обличчям» виключним чином для того, щоб проінформувати споживача про органічне сільське господарство, а також переконати в надійності повідомленого, тобто, в тому, що продукція, яка продається, дійсно була органічно вирощена чи перероблена.


Франк Вьорнер, керівник ТОВ «Органік з обличчям»


    Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 07-08 (09)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: