Інтерв’ю з Клаусом Раттіхом

Share on Facebook

 

klaus-rattih

Клаус Раттіх, член Ради директорів компанії «Nurnberg Messe», відповідальний директор органічної виставки BioFach

Довідка

Пан Клаус Раттіх керує виставкою BioFach вже понад 10 років. Виставка BioFach є інформаційною платформою, двигуном для просування вже відомих та становлення нових брендів, де існує реальна можливість обговорити питання майбутнього сталого розвитку, створити нові бізнес відносини та спільно прокласти шлях у майбутнє.

Традиційно тут виробники з різних країн світу пропонують відвідувачам широкий спектр органічних продуктів харчування та інших товарів на принципах справедливої торгівлі.

Однією з основних тенденцій останніх років є зростання значення екологічної, соціальної та економічної доданої вартості продуктів, таких як стійкість, справедливість та соціальна відповідальність. Виставка повністю підтримує ці соціально значущі питання, тому тема проведення BioFach-2010 - „Органік та Справедливість!”

Які результати проведення цьогорічної виставки BioFach?

Міжнародна органічна торгова виставка BioFach традиційно у Нюрнберзі зібрала активних прибічників органічного бізнесу з-понад 100 країн світу. Цього року 2557 експонентів презентували свої найкращі органічні продукти, з якими отримали чудову нагоду ознайомитися понад 43 тис. відвідувачів виставки.

 

Чи відчуваєте Ви вплив економічної кризи на розвиток органічного ринку?

Безумовно, криза охопила всі сфери економіки у світі, однак те, що стосується органічної спільноти, то вона, на щастя, більше обговорює ці питання, ніж відчуває їх такою мірою, як це відбувається у конвенційному сегменті. Зокрема, у Німеччині ми бачимо, що у 2008-2009 рр. темпи росту як виробництва, так і споживання органічних продуктів дещо уповільнилися. Однак при цьому ріст має місце на рівні 5-7% залежно від групи товарів. Споживачі органічних продуктів віддають їм перевагу здебільшого через свої переконання щодо їхніх ліпших властивостей, тому економічні негаразди впливають на їх уподобання незначною мірою. Таким чином, хотів би зазначити, що поточні економічні проблеми спричинили лиш певне прогинання пружини органічного ринку, і переконаний, що найближчим часом ситуація значно поліпшиться як для виробників, так і для споживачів.

 

Наскільки активна участь постсоціалістичних країн у роботі BioFach?

Принаймні за останні 8 років ми відзначаємо стабільний ріст інтересу організацій, компаній Східної/Центральної Європи до участі у нашій виставці. Особливо важливим гравцем є Польща. Цього року BioFach відвідало майже 1000 представників з цієї країни. Більше 300 представників чеських компаній виявили активні якості як експонентів, так і відвідувачів. Традиційно активними були угорці, словаки, представники балканських країн. На мій погляд, значною мірою завдяки налагодженій співпраці BioFach із Федерацією органічного руху України у 2008 та 2009 рр. (BioFach активно підтримувала проведення Першої та Другої конференцій «Розвиток органічного сектора у Східній/Центральній Європі та країнах Центральної Азії») цього року на BioFach-2010 уже шість українських компаній мали власні стенди. Крім того, виставку відвідало 77 учасників з України, що хоч і є дещо меншим показником порівняно з минулим роком, однак характеризує найбільшу активність серед усіх країн колишнього Радянського Союзу.

 

Які ж показники відвідування цьогорічної виставки представниками інших країн-колишніх членів СРСР?

Азербайджан – 3, Білорусь – 4, Молдова – 3, Грузія – понад 10, Казахстан – 8 (наскільки нам відомо, у вересні 2010 р. саме у цій країні Ви разом із партнерами будете проводити Третю Міжнародну конференцію «Розвиток органічного сектора у Східній/Центральній Європі та країнах Центральної Азії», підтримку якої ми, вже традиційно, плануємо), Росія – 76, Туркменістан – 5, Узбекистан – 2. Активну участь взяли балтійські республіки.

 

Що б Ви порекомендували українським підприємцям, які планують зайнятися органічним бізнесом?

Передусім вивчити поточну ситуацію на ринку, знайти надійних досвідчених партнерів для гарантованого розвитку свого бізнесу, розвивати експортні ринки власної продукції для того, щоб мати згодом добрий фундамент для розвитку та зміцнення внутрішнього ринку органічних продуктів. Саме для реалізації подібних цілей і діє наша виставка. Тому раді будемо бачити всіх охочих знайти нових партнерів наступного року!

Переконаний, що час проведення Євро-2012 у Києві, Львові та інших містах України може бути використано для демонстрації українського органічного потенціалу, і Вам гріх цим не скористатися.

 

Чим Ви керуєтесь при виборі продуктів харчування для себе особисто і своєї родини?

Недарма повторюють фразу «Ти є тим, що ти їси». Тим паче безслідно, звісно, не минає те, що я останні 10 років керую організацією та проведенням найбільшої у світі органічної виставки BioFach, де маю змогу ознайомитися та скуштувати найкращі зразки органічних продуктів, які виробляються у всьому світі. Що ж до повсякденного життя, то сертифіковані органічні продукти в моєму раціоні становлять близько 20%. Решту продуктів, як правило, купую на базарі та у невеликих крамницях у продавців, виробників, котрих знаю і яким довіряю вже протягом багатьох років.

 

Що б Ви хотіли побажати нашим читачам?

Насамперед я бажаю читачам журналу «ORGANIC UA» міцного здоров’я та весняного настрою. Користуючись нагодою, запрошую всіх вас наступного року на чергову виставку BioFach-2011. Нюрнберг чекає!

 

 

Кількість учасників виставки BioFach

 

Рік

Україна

Світ

К-сть відвідувачів

К-сть експонентів

К-сть відвідувачів

К-сть експонентів

2010

77

6

43 669

2557

2009

89

4

46 771

 

2008

42

1

46 484

 

2007

9

1

45 469

  


Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 03 (06)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: