Білорусь: результати дослідження ринку органічних продуктів

Share on Facebook

bilorus

Розвиток органічного сільського господарства в Білорусі наражається на чимало перешкод. З-поміж питань, які часто ставлять скептики, такі: «Чи потрібні органічні продукти білоруському споживачеві? Чи не дороге це для нас задоволення?» Аби розвіяти ці сумніви, потрібні факти.

Щоб дізнатися, чи потребують білоруси згаданих продуктів, активісти органічного руху Білорусі із Суспільного об’єднання «Екодім» та робочої групи «Агракультура» в Центрі системних бізнес-технологій «SATIO» замовили відповідне маркетингове дослідження. Тож уперше наприкінці 2008 р. в Білорусі здійснено вивчення вподобань споживачів при купівлі органічних продуктів.

На питання анкети відповіли 1 тис. чоловіків і жінок віком від 18 до 60 років (усі жителі великих міст – Мінська, Бреста, Вітебська, Гомеля, Гродно та Могилева). Респондентів заздалегідь проінформували про те, що таке органічні продукти.

Результат виявився разючим – 95,4% білорусів прагнуть купувати органічні продукти.

 

 analityka-4

 

Більшість (89,4%) пояснює свій вибір корисністю органічних продуктів для здоров’я. Щоправда, жінки більше, ніж чоловіки, звертають увагу на цю обставину. А от, скажімо, натуральний смак шанують тільки респонденти-чоловіки.

Купівельна спроможність білорусів не надто висока. За офіційними даними, середня заробітна плата становить близько 340 дол. США. Проте понад половину респондентів (55,8%) за органічні продукти готові платити більше, ніж за звичайні.

 analityka-3

 

 Щоб визначити, які чинники важливі при купівлі органічних продуктів, респондентам було запропоновано на вибір варіанти відповідей, але не більше двох. Внаслідок цього суттєвими виявились добра репутація виробника та наявність знаку (маркування) органічної продукції. Цей вибір не залежить від статі, віку, освіти та інших характеристик респондентів.

 analityka-2

 

analityka 

На основі цього дослідження можемо зробити висновок, що потенційний покупець органічної продукції молодий (18-29 років), не перебуває в шлюбі, добре освічений і має вищий за середній дохід. Переважне місце для купівлі органічних харчових продуктів – звичайні магазини. На вибір товару найбільше впливають добра репутація виробника та наявність знаку (маркування) органічної продукції. Ці дані дають змогу припустити, в якому вигляді може існувати ринок органічної продукції в Білорусі, й завчасно визначити можливості її позиціонування та просування.

Проведене опитування показало, що в Білорусі покупець органічної продукції є й чекає на неї. Справа виробників і торгівців – заповнити нішу органічних товарів.

В одному з найближчих чисел «ORGANIC UA» читайте про дослідження ринку органічних продуктів в Україні.

 

www.agracultura.org

 

 

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 03' 2009

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: