Велика Британія:важкий рік для органічних фермерів

Share on Facebook

velikobritanja_organk


У органічних фермерів важкий рік, оскільки деякі споживачі стали віддавати перевагу дешевшим продуктам харчування. Аналіз обсягів продажу у роздрібних мережах показує, що щорічне зростання (впродовж останніх 15 років) ринкової частки органічних продуктів стрімко падає.

«Обсяги продажу органічної продукції протягом 1993--2008 рр. стрімко зростали та досягли за деякими позиціями показника у 26% на рік, але вже на початку 2009 р. цей показник впав до 7,5%», -- говорить Mintel, спеціаліст маркетингових досліджень ринку. «При цьому темпи зростання частки органічного ринку все ще вдвічі перевищують темпи зростання загального продовольчого ринку», -- наголошують прибічники органічної продукції.

«Кредидна криза тисне на людей, тому вони шукають дешевші продукти, -- говорить Lee Woodger, голова відділу продовольчих товарів при Національному співтоваристві фермерів. -- Обсяги продажу органічних продуктів продовжують знижуватись протягом останніх місяців. У результаті менша кількість фермерів переходитиме на органічні методи вирощування».

Проте, насправді, він побоюється, що «багато фермерів почнуть повертатися до конвенційних методів», оскільки з такого переходу вони отримуватимуть більший прибуток.

Лише 4% сільськогосподарських земель Великобританії обробляються органічними методами. Органічні продукти харчування складають лише 2% продовольчого ринку Великобританії, обсяг продажу яких складає 1,7 млрд ф. ст.

Органічна птиця -- сектор, у якому фермери страждають найбільше, бо споживачі почали надавати перевагу м’ясу та яйцям птиці, яка утримувалася на вільному вигулі. Така продукція підтверджується сертифікатом, який хоч і менш популярний, ніж органічний, проте надає споживачам гарантії преміум-продукту та підтверджує стандарти високого добробуту утримання тварин. Органічні молочні ферми також зазнають збитків, тому що менше споживачів можуть платити за органічне молоко. Обсяги продажу органічної картоплі та деяких інших овочів також різко скоротилися.

Іншою причиною зниження попиту на органічну продукцію -- споживачі хочуть купувати переважно місцеві продукти харчування, які супермаркети позиціонують як здорові та екологічно безпечні продукти. «Споживачі збентежені, у чому ж різниця між місцевими та органічними продуктами? -- говорить пан Woodger. -- Але вони бачать суттєву відмінність у цінах на органічні та місцеві продукти».

Проте, лорд Melchett, директор Soil Association з питань політики та стандартів, висловлюється проти «списання» сектору. «Asda спостерігала стрімке зростання обсягів продажу органічних продуктів минулого року, -- пояснює він, -- деякі відомі бренди (зокрема, Duchy Originals та Yeo Valley) -- добре продавалися».

Органічні фермери намагаються максимально обмежити зростання собівартості продукції, а це сильно б’є по конвенційним фермерам -- ціни на мінеральні добрива, наприклад, дуже підскочили минулого року, як і ціни на пшеницю майже досягли свого максимуму.

«Враховуючи досвід попередніх економічних криз, в цілому люди залишаються лояльними до органічних продуктів», – стверджує Lord Melchett.

 

www.ft.com


 

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 01' 2009

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: