Автопробіг з нульовими викидами

Share on Facebook

 

autoprobig

З 30 серпня по 1 вересня автопробіг «ZERO Race», метою якого є об’їхати земну кулю за 80 днів на автомобілях без шкідливих викидів CO2, вітали в Україні. Учасники пробігу не змагаються у швидкості, вони прагнуть продемонструвати найсучасніші екологічно дружні технології – надійні, енергоефективні, придатні до застосування у повсякденному житті, красиві й безпечні.

В Україну прибуло 3 електромобілі: «Zerotracer» (Швейцарія), «Trev» (Австралія) та мотоцикл «Vetrix» (Німеччина).

Складно навіть уявити здивування українців, які зустрічали команду в українських містах і селах чи просто на дорогах, адже ці машини геть не схожі на звичні автомобілі. Не меншим було і здивування гонщиків, коли вони усвідомлювали, що ДАІ зупиняло їх не через певні порушення, а просто тому, що цікаво.

Символічно, що найзеленіший кругосвітній пробіг в історії людства робить першу офіційну зупинку на території України в Національному природному парку «Сколівські Бескиди» у Львівській області. Автопробіг «ZERO Race» намагається привернути увагу до збереження біорізноманіття, адже ООН проголосила 2010 рік Міжнародним роком біорізноманіття. Організатори перегонів вірять, що використання електротранспорту в комбінації з відновлюваною енергією сприятиме вирішенню проблеми зміни клімату. Кожна команда автопробігу обрала своїм символом живу істоту зі своєї Батьківщини, виживання якої під загрозою внаслідок зміни клімату. Для південнокорейської команди – це корейський тигр, для швейцарської – темно-золотава бабка, для німецької – іволга, а для австралійської – золота зелена жаба.

Перший день українського маршруту закінчився досить пізно у привітному готелі міста Броди. Мешканці й керівництво міста, хоч і не планувалося другого офіційного прийому на території тієї ж Львівської області, не могли просто так відпустити незвичайні перегони. З Бродів команда виїхала у дощ і негоду з почесним ескортом. Жодні перешкоди не вплинули на теплу зустріч у Новограді-Волинському.

1 вересня, у День знань, місцем дислокації в Києві став Палац дітей та юнацтва, де було проведено прес-конференцію та презентацію електромобілів. Кожен із присутніх мав змогу не тільки побачити на власні очі це диво техніки і поспілкуватися з учасниками гонки, але й посидіти в електромобілі. Протягом усієї гонки між командами все ж таки відбувалися змагання, в результаті яких команди набирали певну кількість балів, наприклад, щодо виконання графіку гонки, технічного стану електромобілю тощо. У Києві було проведено змагання на найкомфортніший електромобіль. Його виграла команда з Австралії.

Наступним був Батурин – гетьманська столиця, фортеця. Мешканці міста – дуже доброзичливі люди, які зуміли організувати не лише теплу зустріч, а й «найкращу зарядку за всі 17 днів гонки», за словами Сандри, пілота німецької команди.

Усі учасники гонки вперше потрапили до України і були вражені країною, її гостинністю, великою кількістю зацікавлених людей, а також увагою преси на всьому шляху. Варто відзначити, що в Сколе, Бродах та Новограді-Волинському нас зустрічали хлібом-сіллю та піснями керівники міст, у Батурині – голова Чернігівської обласної ради, а в Києві – представники Київської міськдержадміністрації, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.

Загалом учасники гонки повинні проїхати приблизно 27 000 км, п’ята частина їхнього шляху припала саме на Київ. Далі гонка вирушила в Росію, Казахстан, Китай і Північну Америку, де учасники відвідають конференцію зі зміни клімату в Канкуні (Мексика).

«Успіх перегонів залежить від того, наскільки багато людей усвідомлять необхідність діяти заради більш збалансованого способу життя, – вважає ініціатор пробігу Луї Палмер. – Зростання транспортного навантаження та забруднення довкілля – це проблеми, які потребують вирішення».

Кругосвітня подорож на електромобілях залишила Україну, але сподіваємося, що наступні проекти Луї Палмера не оминуть нас стороною, а в наступних перегонах участь візьме і команда з України.

 

Катерина Малькова

 «Зелене досьє», координатор пробігу в Україні

Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 10 (11)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: