Місяць без ГМО у США

Share on Facebook

10 жовтня 2010 р. в США вперше в історії світу святкували «День та місяць без ГМО». Близько 580 крамниць натуральних продуктів узяли участь в акції «Право споживача на вибір».


без гмо

Кожен споживач, знайшовши найближчий такий магазинчик, мав нагоду дізнатися більше про ГМО та скуштувати продукти без них. У цей день організатори прагнули показати споживачам, що вони мають право обирати продукти з ГМО чи без.

Ініціатором започаткування таких подій став проект «Без ГМО» – неприбуткове об’єднання виробників, продавців, переробників, дистриб’юторів, фермерів, насіннєвих компаній і споживачів США та Канади, маючи на меті запропонувати споживачам органічні продукти, які, певна річ, не містять ГМО.

Мета акції «День та місяць без ГМО» – визначення потреби у підвищенні поінформованості населення про ГМО у продовольчому ланцюзі, з’ясування причин відмови від ГМО інших країн, установлення впливу цих організмів на здоров’я людини та навколишнє середовище.

Починаючи з 10 жовтня, протягом місяця учасники проекту разом зі спеціально маркованими продуктами роздавали «Довідник споживача», значки, наліпки та екоторби з логотипами акції. Крім того, по всій країні було проведено спеціальні навчальні заходи і благодійні акції з виступами спеціалістів у галузі ГМО та показами фільмів про шкоду генної інженерії.

Нагадаємо, що близько 80% продуктів у США містять ГМО. Це насамперед продукти переробки кукурудзи, сої, цукрових буряків, ріпаку. Створивши програму контролю ГМО, організатори кинули виклик державній політиці США, яка приховує вміст ГМО у продуктах харчування.

Акцію підтримали регіональні органічні альянси, університети і такі великі роздрібні мережі, як «Whole Foods», «Nature’s Way», «Organic Valley», «Nature’s Path», «Whole Soy» та «Newman’s Own Organic».

Спеціально для проекту в нелегкій боротьбі з гігантами, що лобіюють розповсюдження саме генної інженерії, було розроблено новий логотип «Перевірено проектом Без ГМО». Тепер ГМ-продукти містять цифру 8 перед чотиризначним кодом на стікері упаковки. На органічних продуктах зображено цифру 9! Таким чином, розмежувавши продукти з ГМО та без, споживачі отримали право вибору та поінформованості про те, що вони купують!

Ось так, розпочавши у подальшому щорічну акцію протесту проти ГМО, організатори сподіваються змінити свідомість споживачів та підштовхнути виробників до чесного оголошення складу продуктів. Маємо надію, що така акція поширюватиметься в усіх країнах світу, висловивши спротив ГМО!
Цю та інші статті Ви можете знайти на сторінках журналу "ORGANIC UA" 11 (12)' 2010

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Ваша адреса електронної пошти:
Коментар: